recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fælleskøb af kalibrering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af kalibrering
    Sendt: 09-April-2015 kl. 20:35
Der var for snart 5 år siden, et fælleskøb af kalibrering. Er der ikke stemning for en ny? Det giver jo lidt ekstra til TVet.. Og man kunne så også få indstillet sin forstærker.



Redigeret af Flemming Larsen - 09-April-2015 kl. 20:39
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 20:48
Selv synes jeg jo at det er en super idé at få sit TV ISF kalibreret.

Men...... det jeg hørte fra nogen af dem der udførte kalibreringen, så var det ikke så nemt at gennemføre. Det skyldes at selve kalibreringen typisk koster omkring 3500 kr. Men oven i det beløb skal lægges kørselsbeløb og medgået tid hertil. Så har man så sagt, at okay det er et fælleskøb og man får det lidt billigere. I sidste ende hang det som jeg har forstået det, ikke rigtigt sammen.

Men super initiativ Flemming - og stort pøj pøj med projektet. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 20:54
Ja, det giver ret meget på billede kvaliteten, når man får det gjort. Og lydkvalitet. giver også meget. Sidste gang, blev der da taget 800 kr af prisen. Det kunne jo være, at de vil gå lidt ned,
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ja, det giver ret meget på billede kvaliteten, når man får det gjort. Og lydkvalitet. giver også meget. Sidste gang, blev der da taget 800 kr af prisen. Det kunne jo være, at de vil gå lidt ned,

Jeg tror bestemt ikke at du skal regne med et yderligere prisnedslag - nærmere tværtom. Man hva pokker, time will showSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ja, det giver ret meget på billede kvaliteten, når man får det gjort. Og lydkvalitet. giver også meget. Sidste gang, blev der da taget 800 kr af prisen. Det kunne jo være, at de vil gå lidt ned,

Jeg tror bestemt ikke at du skal regne med et yderligere prisnedslag - nærmere tværtom. Man hva pokker, time will showSmile
Nej, det bliver nok ikke mere man sparer. Men alt hvad der er sparet, er jo godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 02:06
Nu ved jeg ikke helt hvordan man kalibrere et tv, ud over at man sætter en måler på skærmen og kører noget software på en laptop. MEN... kunne vi ikke i fællesskab investere i hardwaren og så lade den gå på omgang? Vil det kunne lade sig gøre, eller skal man have den høje dampkeddelmester-eksamen for at kunne kalibrere et tv?
Hvad koster sådan noget udstyr? Kan det bruges til alle tv idag?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 02:32
Udstyret er ikke en dyt værd hvis ikke man ved hvordan man bruger det. Softwaren skal også købes af alle brugere, og det er ikke billigt.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 04:17
Kan alle spille tennis som Caroline Wozniacki, blot de køber det samme udstyr?

Kan alle male som picasso med adgang til den samme maling?

Det er i højere grad erfaringen end udstyret, som gør sig gældende, når man skal kalibrere et tv.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2016 kl. 06:13
Der er et firma på sjælland der laver det til rimlige penge.

Vil ikke lave reklame. Og kender heller ikke firmaet.

Har bare set dem på andre forums og vist nok her en enkelt gang.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Det er i højere grad erfaringen end udstyret, som gør sig gældende, når man skal kalibrere et tv.
Okay, too bad.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
tmak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2016
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tmak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:33
Jeg har for et par måneder siden investeret i en "i1 display pro" og brugt en masse tid på at lære forskelligt kalibreringssoftware at kende. Heldigvis har jeg rimelig flair for den slags (arbejdet med IT i mange år) så det tog ikke mere end en dag for at få et seriøst godt resultat ;)

Jeg har kalibreret min egen Panasonic ST60 og min BenQ PC skærm.

De programmer jeg har brugt er HCFR til manuel kalibrering med TV'ets egne controls og Argyll CMS + DisplayCAL til at lave profiler til min PC skærm og til Madvr (video renderer) som jeg bruger til afspilning på plasma TV'et.

Jeg har taget et par screenshots fra HCFR inden jeg kalibrerede mit TV, og efter. Det gør en KÆMPE forskel og det er selvom mit TV ikke var helt dårligt til at starte med. Pludselig ser hudfarver rigtige ud! Clap
Før: http://i.imgur.com/UmsTfUC.jpg
Efter: https://i.imgur.com/j79Y8Qc.jpg

Jeg er helt klar på at hjælpe andre. Jeg gør det selvfølgelig ikke gratis, men hvad ville være en fair pris hvor I godt kunne tænke jer en kalibrering?

Edit: Glemte at skrive at jeg bor i Aarhus, men jeg kommer da af og til rundt i landet Smile



Redigeret af tmak - 29-August-2016 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu