recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software anbefalinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware anbefalinger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
calinkius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Software anbefalinger
    Sendt: 04-August-2006 kl. 21:52
Hej

jeg har for nylig købt en dvd-optager, Philips DVDR3360H.
Jeg råder ellers over en rimelig kraftig pc (se nederst) samt Nerovision Express 2.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I vil anbefale af programmer til følgende opgaver:

1 lettere redigering af tv-optagelser (fjerne reklamer), split/join
2 redigering af familieoptagelser, her kunne jeg få brug for lettere transitions, titler osv.

såvidt jeg har forstået det rigtigt, vil et program ala Ulead Videostudio eller Magix forsøge at recode optagelserne (længere tid og måske kvalitetsforringelse?) , hvorfor jeg tænker, at noget enklere a la TMPGEnc MPEG Editor eller Videoredo, måske er mere egnet til opgave 1.

Hvad vil I foreslå? Til at lave menuer og sådan havde jeg tænkt mig at bruge Nerovision Express til at begynde med, selv om jeg har læst at TMPGEnc DVD Author er fedest.
Og generelt synes jeg, det er svært at orientere sig i hvad de enkelte programmer gør: jeg vil nødigt købe det forkerte stykke værktøj.

tak på forhånd for jeres tid.

* * * * * * * * * * * * * * * * *
min pc: AMD Athlon64 2200+, 1024 Mb DDR Ram, 2x160 Sata HD, Win XP Home



Redigeret af calinkius - 04-August-2006 kl. 21:54
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 22:00

 

 Et par gode redigerings programmer: Pinnacle Studio 10 og Video Wizzard sidstnævnte fra www.womble.com begge er fine til det du efterspørger.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
calinkius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Et par gode redigerings programmer: Pinnacle Studio 10 og Video Wizzard sidstnævnte fra www.womble.com begge er fine til det du efterspørger.



Hej Radiomanden!

tak for dit hurtige og brugbare svar. Programmet fra Womble havde jeg nemlig overset. Jeg har siddet og leget lidt med både Video Wizard fra Womble og Videoredo: jeg skulle bortredigere reklamer fra ca. 3 timers tv-optagelser.

Desværre oplevede jeg sync problemer med Video Wizard, jeg siger desværre fordi jeg fandt programmet ellers godt, bl.a. med mange transitioner og effekter som jo gør det til lidt mere end en "one trick pony". [Edit: ovenstående problem er nu løst, jeg hentede DVD Decrypter og brugte det til at lave et 3 gb stort stream i stedet for de klassiske 3-4 der giver sync probleber). 

Videoredo klarede det til gengæld uden problemer, og når man lige har fanget hvordan den virker, så går det bomstærkt.

Summa summarum: Både Womble Mpeg Video Wizard (85€, ca. 600 kr.) og Videoredo (49$, ca. 300 kr.) er fine produkter til formålet.
Video Wizards stærke side er, at det har nogle gode effekter, titles osv. Videoredo kan kun een ting, men til gengæld ret godt og hurtigt: jeg synes man klipper mere præcist her, man kan virkeligt spole frem og tilbage en frame ad gangen.





Redigeret af calinkius - 05-August-2006 kl. 15:00
Til top
calinkius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 00:35
Lige en opdatering: pyha, man har gjort sig nogle erfaringer på få dage.

Videoredo er kongen, når det gælder om hurtigt at fjerne reklamer fra tv-optagelser. Det kan ikke gøre hurtigere, nemmere eller billigere.

Womble VW er et godt allround produkt, desværre oplever jeg at audio og video kommer meget ud af sync, muligvis fordi materialet til at begynde med er brændt som VR (jeg ved faktisk ikke, om det kan lade sig gøre at brænde i VIDEO mode med min Philips DVDR3360H, jeg tvivler).

Af alle andre programmer jeg har testet, for mere allround redigering fandt jeg Vegas Movie Studio langt bedst, også dejligt med de tutorials der medfølger. En del af forklaringen ved, at jeg faldt for Vegas er nok, at arbejdsgangen i Vegas ligner en del den ved audio software som Cubase, som jeg har brugt i lang tid.

Jeg er parat med kreditkortet og bestiller en licens til Vegas meget snart (gid jeg kunne være det bekendt at købe den store version, nok lige i overkanten til mine behov).

Magix er et powerful produkt til rimelige penge, men UI og stabilitet var en stor no no for mit vedkommende.

Ulead Video Studio imponerede mig heller ikke rigtigt. Men er man ikke så kræsen, er jeg sikker på, at det kan give gode resultater.




Redigeret af calinkius - 10-August-2006 kl. 00:38
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu