recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - valg af kompakt højtalere på lavt budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af kompakt højtalere på lavt budget

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: valg af kompakt højtalere på lavt budget
    Sendt: 30-April-2015 kl. 20:59
Et godt valg!
Der er virkelig lyd for pengene.

Og jeg er enig i dine øvrige betragtninger omkring de forskellige højttalere, du har lyttet til.

M.v.h.
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 20:16
Endte med at tage ud og lytte lidt idag ved hifiklubben og tape connection i Århus, konklusionen blev at jeg ikke var tilfreds med lyden af noget af det de havde i hifi klubben, deres Dali manglede dybde og dynamik, argon gider jeg knap nævne, damn noget skrammel, selv deres B&w forvrængede lyden ( tror jeg mest skyldes deres opsætning) mens han ved tapeconnection demonstrerede både audio monitor MR1 og MR2. Det endte med Jeg gik hjem med 2 stk MR2 da de af alt det demonstrerede var de eneste der spillede rent nok med en god nok dybde og dynamik :) Tak for de gode råd her inde fra :) er nok ikke sidste gang jeg kan få brug for det :)
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Har et par pæne B&W 685, sorte, i overskud. Ca 4 år gamle.1800,- uden standere, 2000,- med sorte, pæne, metalstandere. Kan ses og høres ved Solbjerg, syd for Århus.

Her model-foto af lign højtaler:




Det var da noget af et tilbud :) det ligger dog desvære uden for budgettet, men vi må lige se til efter regningerne er betalt hvordan det reelt ser ud :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 09:34
Rega RS1
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Undskyld, men hvad...!!??

Er det et diktatur hjemme hos dig? Hér er det et demokrati. Der er også ting jeg ikke kan li', som min kone har, men det respekterer jeg alligevel. Jeg kan ikke se, hvorfor en kvinde skal have veto-ret!!???

M.v.h.

Hjemme hos mig er det et demokrati, hvor både mænd og kvinder har vetoret Wink (Nej skat, vi skal ikke have en grøn sofa).

Samme her i hjemmet.

Jeg smider veto kortet engang imellem når hun går lige rigeligt i selvsving med børnetøj, legetøj og tøj til sig selv. Så smider hun den enggang imellem når jeg køre samme stil på elektronik fronten.

Det ville da være forfærdelig ikke at have veto kortet:)
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 07:50
Breakdown af Bronze/Monitor 2 modellerne, fra ældst til nyest:

Bronze 2 (den gamle)
Bronze B2
Bronze BR2
Bronze BX2

M2 er et sted mellem B2 og BR2. MR2 er reelt identisk med BR2.


Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 07:44
Har et par pæne B&W 685, sorte, i overskud. Ca 4 år gamle.1800,- uden standere, 2000,- med sorte, pæne, metalstandere. Kan ses og høres ved Solbjerg, syd for Århus.

Her model-foto af lign højtaler:



LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Undskyld, men hvad...!!??

Er det et diktatur hjemme hos dig? Hér er det et demokrati. Der er også ting jeg ikke kan li', som min kone har, men det respekterer jeg alligevel. Jeg kan ikke se, hvorfor en kvinde skal have veto-ret!!???

M.v.h.

Hjemme hos mig er det et demokrati, hvor både mænd og kvinder har vetoret Wink (Nej skat, vi skal ikke have en grøn sofa).
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 01:06
tænker at jeg nok hellere må tage et smut ind forbi tapeconnection lørdag og se om man kan få en lytter på dem :) måske så bare for god ordens skyld så besøge konkurenten ved siden af for at høre hvordan deres lavprismodeller spiller :) men foreløbig tak for de gode råd :)

Tager dog stadig imod flere forslag :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 00:02
I forhold til størrelsen, så spiller BX2 op med langt dyrere standerhøjttalere - prøv bare at læse test af dem...

M.v.h.
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 23:25
Den med kleinhorns er ikke noget der vil virke desvære ;) stod det til hende var de inbyggede højtalere i fladskærmen nok ;)

De monitor aufio er også interessante ;) og i en lidt billigere ende, men kan også forestille mig at de derved også går på kompromi på lydsiden et eller andet sted ;) men gode bud ind til videre, men ser gerne flere bud komme ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af ilithanos ilithanos skrev:


De dls R60 ser bestemt interessante ud. Vil dog lige give tråden en chance for at udvikle sig ;)


Du kan endnu billigere finde R66, prislejet de handles til i øjeblikket gør at jeg konstant overvejer om jeg skal skifte mine baghøjttalere ud til et sæt. De vil passe klangmæssigt godt til mine fronter (også R66). Måske skulle man nappe endnu et sæt og bygge en om til center, nu man er i gang?

For øvrigt læs lige her om kleinhorns.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu