recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OneDrive på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OneDrive på Mac

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OneDrive på Mac
    Sendt: 06-Maj-2015 kl. 15:59
Som kunde hos Telenor har vi her i huset hver især 1.000 GB lagerplads på OneDrive. Da min kæreste desuden har en MacBook Air, der efterhånden har 0% ledig lagerplads grundet videoer og billeder, kunne det være et alternativ at smide det hele op i skyen. Så vidt jeg er orienteret, så er det en mulighed kun at have sine filer i skyen, således at computeren kun redigerer i filerne, hvorved der selvsagt frigives en masse plads på computeren. Men et praktisk spørgsmål; hvordan overfører man alle sine data til OneDrive samtidig med at man sletter dem på computeren?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 22:07
altså nu er onedrive jo ikke kun skyen men derimod i høj grad en folder på din HDD der synkroniseres med et sted i et datacenter i Irland, så uanset hvad du gør vil data stadig skulle ligge på en af dine computere der bliver synkroniseret. Hvis du skal undgå det, så skal du egentlig udelukkende uploade og tilgå filerne via webbrowser, og det giver jo ikke voldsom megen mening. (og det er uafhængig af operativsystem) Men du kan udvide din air med et SD kort hvor man kan gemme data på. Disse kort er lavet så de fylder mindst muligt og kan bruges så de ikke falder ud http://www.transcend-info.com/apple/jetdrivelite/
Find den model der passer til jeres AIR. De kan fås mange steder i DK
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 09:47
Tak for dit indlæg. Da der ikke kom svar, fandt jeg faktisk svaret selv.

Muligheden for kun at have sine data online, samtidig med at man har en mappe på ens desktop, den eksisterer - bare kun til Windows 8.1, såvidt jeg kan læse mig til.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

altså nu er onedrive jo ikke kun skyen men derimod i høj grad en folder på din HDD der synkroniseres med et sted i et datacenter i Irland, så uanset hvad du gør vil data stadig skulle ligge på en af dine computere der bliver synkroniseret. Hvis du skal undgå det, så skal du egentlig udelukkende uploade og tilgå filerne via webbrowser, og det giver jo ikke voldsom megen mening. (og det er uafhængig af operativsystem) Men du kan udvide din air med et SD kort hvor man kan gemme data på. Disse kort er lavet så de fylder mindst muligt og kan bruges så de ikke falder ud http://www.transcend-info.com/apple/jetdrivelite/
Find den model der passer til jeres AIR. De kan fås mange steder i DK


claus det passer ikke helt? For hvis du nu prøve at tilgå OneDrive mappen når computeren er offline så kan du ikke få adgang til filerne. Men kan lægger filer ned i mappen, også uploader den selv til OneDrive, og frigiver plads. Gør det med min vindue plade
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:24
@Duck

Det afhænger af, hvordan man sætter sin OneDrive op. Man kan godt indstille det sådan, at man har adgang offline.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 23:18
Jeg har det både på Mac og PC. På Mac kan man vælge om hver enkelt foldere skal være tilgængelig eller ej på Mac'en. Bemærk at det ikke sættes op på selve folderen (som i Windows) men under Indstillinger til OneDrive.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 12:33
OneDrive har muligheden for at benytter WebDAV til at mappe som et netværksdrev på en Windows maskine.
Så med Windows 7 kan man installere en Live Essentials "Online ID Provider" og koble op til et netværks drev som ikke synkroniserer på den lokale harddisk.
Med andre ord får man et ekstra drev med 1 TB data og behøver ikke køre med noget synkronisering.

Jeg ved at Maccen også kan køre WebDAV, men spørgsmålet er om den han authentikere korrekt op imod OneDrive. Man mangler sikkert et værktøj som kan det.

Den nemme løsning er at købe ExpanDrive til 50 dollars og så benytte det.


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Jeg har det både på Mac og PC. På Mac kan man vælge om hver enkelt foldere skal være tilgængelig eller ej på Mac'en. Bemærk at det ikke sættes op på selve folderen (som i Windows) men under Indstillinger til OneDrive.

Ja men denne løsning er en synkroniseringsløsning. Så alt man har har valgt at kunne tilgå fra computeren ligger også som en kopi på computeren.

så har du et OneDrive på 1 TB og vil have adgang til det hele på den måde du beskriver, så kræver det at du også har 1 TB plads på din interne harddisk.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu