recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4G wifi til en uge i sommerhus: Router? Selskab?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4G wifi til en uge i sommerhus: Router? Selskab?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
ClausPedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 12:22
Nogle ville nok foreslå brætspil, men jeg forstår dig godt :)
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 12:24
Jeg skal se mit Tour de France! Smile
Til top
peterhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 12:26
Jeg har haft sommerhus i over 20 år.

I gamle dage flyttede jeg min papiravis med, når vi tog i sommerhus i længere tid. I dag er papiravisen opsagt, og jeg læser alle mine nyheder over nettet. På samme måde fik jeg førhen flyttet min post med - det gider jeg heller ikke længere, al væsentlig post kommer alligevel på E-mail.

Jeg plejede også at tage mit parabol-kort med i sommerhuset, så vi kunne se en film om aftenen. Nu er også parabol-pakken sagt op, og vi er gået over til streaming.

Så ja - jeg er da afhængig af min net-forbindelse. Er det behandlingskrævende? Det mener jeg ikke - det er blot et udtryk for, at stadig flere tjenester leveres over nettet.

Så prøv lige at komme ind i det nye årtusind, inden du giver dig til at hakke på folk, som gerne vil have internet i deres sommerhus... Smile

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Dertil kommer at der i det pågældende sommerhus heller ikke er et tv signal, dvs. at intet internet = intet tv.


Men det kunne en ret lille TV antenne og et fjernsyn nu nok klare.   Jyderup masten er blot 22-25 km mod øst.  
Antennen skal do nok  være LTE800  beskyttet, især hvis huset er lige vest for mobilmasten og/eller  tæt på denne.

Jyderup sender MUX1 (DR1 mfl)  på kanal 58, og det er dog 17 MHz fra TTs LTE800 frekvenser, så det bør være muligt.

Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu