recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Music/Radio Streaming uPnP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusic/Radio Streaming uPnP

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 11:01
Samlet pris som skrevet i min til ca 5.500 er incl Event TR6 aktiv studiomonitors ca 3500,-
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

NAS'en (altså MMS+) er helt problemfri og har streamet musik til mit stereoanlæg i stuen - via min trådløse router - non-stop.

Jeg vil anbefale dig at kigge på Twonkyvision som UPnP software i stedet for den indbyggede i MSS+.

------

Mvh Kasper

Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 15:27
Benytter mt-dappd (Firefly mediaserver) som er super nem og meget hurtig.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 15:48

Kasper - du har ret - på et tidspunkt må jeg forsøge mig med Twonky også. Jeg er bare så glad for mit super velfungerende set-up (du ved - never change a wininng team!).

Der er kun ét minus ved MSS+, og det er, at refresh-funktionen automatisk starter hver anden time - dén kan IKKE sættes til en gang i døgnet eller noget andet. Dét ku' jeg godt undvære.

Kristian

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Der er kun ét minus ved MSS+, og det er, at refresh-funktionen automatisk starter hver anden time - dén kan IKKE sættes til en gang i døgnet eller noget andet. Dét ku' jeg godt undvære.

Refresh kan slås fra i Twonky. Så kan man bare manuelt refreshe hvis man tilføjer nyt indhold. Der er også en autofunktion der refresher, når man tilføjer nyt indhold, men det er vist kun i windowsversionen det virker, ikke på NAS.

Ifht. MSS serveren, kan Twonky konfigureres i det uendelige (kunstner, genre, billeder mv og undergrupper), og det vises oven i købet på dansk.

Jeg må bare konstatere, at Twonky er totalt overlegen til alle de andre UPnP servere. Prøv det...

------

Mvh Kasper

Til top
mikejac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-September-2006
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 10:06

SONOS (www.sonos.com) laver også noget til audio-distribution

/michael

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu