recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC RX-D701 vs. RX-D301
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC RX-D701 vs. RX-D301

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC RX-D701 vs. RX-D301
    Sendt: 08-August-2006 kl. 13:31

Jeg er på udkig efter en mindre surround receiver med høj WAF til erstatning for min store Marantz SR5500.

Jeg har kigget på RX-D701, som tidligere har været på fælleskøb, og var umiddelbart tiltrukket af HDMI switching. Ved nærmere eftertanke er jeg ikke sikker på, at gevinsten er så stor. Selvfølgelig giver det færre ledninger op til fjernsynet. Den kan opskalerer forskellige inputs til 720p, men kan fjernsynet ikke lige så godt selv gøre det?

Er der andre fordele som jeg har overset, der kan retfærdigøre, at D701 er mere end kr. 2000,- dyrere end D301? Den lille effekt forskel er til, at overse. Der må være en del her på forumet, som har en JVC RX-D701.

Fjernsynet bliver et Toshiba 32WL66Z med 2 HDMI input.

Er der andre bud på en god mindre forstærker? Jeg har kigget på Philips dfr9000, men der er vist for meget bøvl.

/Michael

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 20:37

RX-D701 opskalerer intet, den konveterer fra et hvilket som helst signal til at køre ud via HDMI, dog laver den signalet til Progressivt, men den skalerer intet.

Ingen skærme laver skalering til 720P eller 1080i, dette kan kun ske fra en afspiller kilde.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 21:18

Jeg har nok ikke helt styr på begreberne. Vil det sige, at hvis jeg konverterer signalet fra min DVD afspiller (uden HDMI) component/composit/s-video til HDMI får jeg ikke nødvendigvis en kvalitetsforbedring?

Er der nogle som har brugererfaring med D701 på dette område?

/Michael

Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 16:55

Hej Mikan.

jeg fik også at vide at RX-D701 kunne konvertere alle de andre indgange om til HDMI, og at det var en af de eneste forskelle fra den mindre version.

Men efter jeg købte den fandt jeg ud af via manualen, at det desværre ikke forholder sig sådan. Da jeg endnu ikke har fået internettet flyttet til den nye lejlighed, sidder jeg ikke derhjemme lige nu, og har derfor ikke lige manualen ved hånden. Men så vidt jeg husker er det kun HDMI og 1 anden indgang der kan sendes ud igen via HDMI out. Det var en stor skuffelse, da det var en af grundene til at jeg gav det mere for forstærkeren.

Der er et godt billede i manualen af hvilken konverteringer den kan lave.

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 21:05
Mig bekendt kan man sætte scart, composit, component og så videre input til og kun have HDMI output til fjernsynet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 23:50

Det er korrekt Thorvald. Se manualen side 9, Video Conversion Function.

HDMI, CMPNT, S, C => HDMI
RGB kan ikke konveretes til HDMI.



Redigeret af vipmlo - 12-August-2006 kl. 23:51
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 16:21

Yes. Fik kigget i manualen da jeg kom hjem, og RGB kan ikke konverteres, og det må siges at være nok den vigtigste konvertering i lille danmark, og en af grundene til at jeg købte den.. :-(

Derudover endnu en ting jeg er lidt muggen over:

Jeg fik at vide at det er nok kun med HDMI til tv'et, men udover at den ikke kan konvertere RGB -> HDMI, så sender HDMI- out porten søreme ikke lyd igennem kablet. Så hvis man vil have lyd på TV'et ved f.eks. afspilning fra HDD, kan man ikke nøjes med kun HDMI. Dette var også en skuffelse at læse i manualen.

Selvfølgelig bruger man mest forstærkeren til lyden, men alligevel er det et irritations-moment, som jeg syntes man burde gøres opmærksom på, når man spørger om det er nok med HDMI (hvor svaret var ja).

Ud over det, må jeg sige at jeg stadig er meget tilfreds med Forstærkeren, og er glad for det køb jeg gjorde.

Vh.

Dennis



Redigeret af psico - 14-August-2006 kl. 16:35
Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 20:43

Mange tak for svarene! Det skal jo så ikke være antallet af kabler der skal være afgærende. Jeg må prøve, at tænke lidt frem omkring tilslutning af nuværende og fremtidige enheder. Umiddelbart kan jeg nok klare mig med 301.

/Michael

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu