recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal digital og flatdish
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal digital og flatdish

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal digital og flatdish
    Sendt: 08-Juni-2015 kl. 12:50
Hej Forum

Jeg har netop fået monteret en flatdish til modtagelse af Canal digital.

Min signalstyrke er 100% men signalkvaliteten er kun 60-65%(ifølge mit tv).

Ifølge montøren så kan en flatdish ikke levere bedre billede end det han har sat op, så skal jeg have en normal parabol.

Jeg vil så sige, at mit billede, som sådan ikke fejler noget, jeg synes bare at jeg godt kan se på f.eks Kanal 5 HD at billedet ikke er helt super godt/skarpt. Billedet hakker ikke og der er ikke store pixel fejl men der er støj i billedet.

Jeg har prøvet at skifte alle antenne kabler uden resultat.

Mit spørgsmål er derfor, kan flatdishen virkelig ikke gører det bedre, eller kan jeg godt forvente en signalkvalitet på noget mere end de 60-65% ?

Hvor meget har i andre af signalkvalitet med en flatdish?

Det skal i øvrigt siges at der ikke er træer og lign der kan skygge/blokere for signalet.

vh Michal
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 17:25
Det må være signalkvaliteten der er 100%
Og signalstyrken på 60-65 %.
Er signalkvaliteten 100% bliver billedet ikke bedre.

Flatdish er lidt svagere end en 64 cm parabol. 
Flatdishen er pænere mener nogle ?

Lynge :-)

Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 18:37
jeg har en flat model, en fra før canal digital kom med dem.. tænker den er 5-6 år gammel, jeg har udfald på HD kanaler i regnvejr, men ellers er jeg 100% tilfreds med modtage kvaliteten. min siger også 60-65% i signalstyrke. < ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/f95f6318//helpers/preHelper.js">
jeg bor i byen, og har en altan, derfor har jeg en flatdish :-D
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Cyberc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 19:27
Tak for jeres svar. 

Har lige kontrolleret da jeg kunne have skrevet forkert men det er signalstyrken der er 100% og signalkvaliteten der er 60-65%. 

Har det noget at sige at det forholder sådan og ikke omvendt som jer?

Vh Michal. 
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 19:51
mit udstyr viser kun signalstyrke. og den er som sagt på 60+, hvilket er super til et fint billede med mindre der er meget nedbør. (også på HD kanaler)< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/f95f6318//helpers/preHelper.js">
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 19:54
Kan anbefale at kontakte en antennemand. Har selv lige haft en på besøg, da jeg skiftede til en Octo LNB. Han har det rigtige udstyr til at F stikkene bliver monteret med en specialtang, så den bliver 100% stabil (dem med skrue gevind har det med at blive løs eller falder ud). Han har også det rigtige udstyr til at måle om LNBen sidder korrekt. Det er efter sigende vigtigt nu, hvor der er rigtig mange kanaler der presses ind. Ved ikke om det er sandt, men efter han justerede er jeg nu på 95% (var 65) i signal og 100% (var 80) i styrke.
Besøget kostede mig en tudse.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 11:10
Dårligt antennesignal skulle ikke umiddelbart gi' et uskarpt billede eller billede med støj/sne - det var i de analoge dage. Dårligt digitalt signal gi'r nærmere pixellering eller deciderede udfald.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Cyberc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 00:21
Har haft besøg af en antennemand og han kunne kun gøre signalet marginalt bedre målt på signalkvaliteten. Den ligger nu på 68%.  

Ifølger ham kun MER værdien ikke komme højere op end de 12-13 som de lå på. Med en alm parabol ville tallet måske stige til 13.5 

Ved ski ikke lige hvad jeg skal gøre. Er det bare og acceptere udmeldingen eller kan jeg gøre noget selv?

/Michal. 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 07:39
Kanal 5HD oplever jeg også grynet/grovkornet en gang imellem, jeg tror ikke, at det er dit udstyr.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Cyberc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 09:16
Det der undre mig, er blot at signalkvaliteten ikke er i top. Om det så er tv'et der måler det anderledes end det måske burde det ved jeg ski ikk.

Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 00:12
Du skrver at:
--Ifølger ham kun MER værdien ikke komme højere op end de 12-13 som de lå på. Med en alm parabol ville tallet måske stige til 13.5 --

Det er ikke en MER måling -- det er signal/støj måling i dB.
Flatdish er ca. 2 - 3 dB lavere/dårligere. Ved samme signal. 
Signalet skal helst være bedre end 12dB som min.

En MER måling siger noget med 4 gange 10 i minus 5  (kan ikke få PCeren til at skrive det rigtigt) 
4x10 -5

Lynge Smile

 PS. hvilken modtager har du ??


Redigeret af Lytro - 30-Juni-2015 kl. 23:59
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu