recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overspille videobånd (VHS) til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverspille videobånd (VHS) til DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Overspille videobånd (VHS) til DVD
    Sendt: 28-Juli-2004 kl. 00:19

Jeg han købt en maskine som kaldes HP Movie Writer DC 4000. Denne maskine kan forbindes med en videoafspiller og en computer, hvorved det bl.a. bliver muligt at overspille sine VHS-bånd til DVD.

Med i pakken var der software fra ArcSoft som hed "ArcSoft ShowBiz DVD" eller noget i den retning. Jeg har dog et problem, som jeg tror softwaren skal have skylden for, men jeg er ikke sikker.

For at få signal igennem fra videoafspilleren - gennem HP MW DC 4000 og til PC'en, så kræver det nemlig at afspilningen er i gang på videoafspilleren, hvilket er uheldigt. Det forholder sig nemlig sådan at man ikke kan "capture" fra videoafspilleren til computeren hvis ikke der i forvejen er trykket på play på videoafspilleren. På sin vis virker dette jo logisk nok - da der nok ellers ikke ville være andet end sort skærm at "capture", men det efterlander mig et problem: Når jeg så sætter videoafspilleren til at afspille og vælger "record" i "capture mode" så dukker der en besked frem hvor jeg skal angive filnavn, placering, sti osv. for den fil der skal "captures" fra videoafspilleren. Dette kan jeg ikke, uanset hvor hurtig jeg er på musen, nå at klare inden afspilningen af mine bånd er 10-15 sekunder fremme, hvilket er ret træls, da de første 15 sekunder så ikke kommer med i filen på computeren, da den først begynder optagelsen fra videoafspilleren i det øjeblik jeg er færdig med at tage stilling til de valgmuligheder der dukker op i det øjeblik jeg klikker på "record" i afspilnings-mode. (Derfor ville jeg hellere have 30-60 sekunder med sort skærm i starten af filen - da dette jo nemt kan redigeres væk bagefter - hvor imod man jo desværre ikke kan tilføje de første f.eks. 15 sekunder af båndet, hvis det ikke kommer med i første omgang.)

Jeg har ledt på ArcSoft's hjemmeside og i deres forum i flere timer for at fine en løsning på problemet - men uden held. Jeg har også skrevet en mail til deres tekniske support, som jeg her efter 3-4 dage desværre endnu ikke har modtaget et svar på. Derfor ville jeg blive mere end lykkelig, hvis en her i dette glimrende forum, havde en god idé til hvordan jeg kunne løse dette problem, således at jeg får 100% af mine VHS-bånd over på PC'en/DVD'en og ikke 99,5% eller hvad det nu måtte være. Der er primært tale om hjemmeoptagelser - hvorfor båndet "starter" efter 0,01 sek. eller sådan noget - havde der været tale om en købefilm hvor der altid først er en reklame for hvem der har produceret filmen osv. så havde det været lige meget - men det er det desværre ikke for disse hjemmeoptagelser.

Jeg er klar over at man også kan vælge at kopiere VHS-båndet "on-the-fly" til DVD'en eller hvad det nu hedder - men så har man desværre ingen mulighed for redigering, kapitelindeling og menuer m.m. - derfor ønsker jeg at få filen over på PC'en først.

På forhånd mange tak!

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2004 kl. 00:34

Kan du ikke bare sætte video maskine tuner på en TV udsendelse, starte capture med fil navn osv., og derefter trykke PLAY på video maskine, og efterfølgende redigere det overflødige TV stykke bort?

Mvh JørgenT

Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2004 kl. 00:37

Hej Jørgen T

Tak for dit hurtige svar. Jeg har ikke noget TV tilsluttet der er kun denne "Movie Writer" som er forbundet til hhv. videoafspiller og PC. Ville et scart-kabel mellem videoafspiller og TV der ud over være tilstrækkeligt for at afprøve dit løsningsforslag?

Mvh

MMJ741

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2004 kl. 00:58

Tilslutning af TV med scart kabel til videoafspiller kunne være en mulighed, hvis det ellers er normal videomaskine med optage mulighed, og ikke kun en ren afspillemaskine? Ellers bare antenneledning til videomaskine antenne input, så kan TV signalet vel ses på PC/capture card?

Alternativ forslag: Tryk PLAY og derefter straks PAUSE på videoafspiller, indtil optagelse er igang på PC, derefter igen PLAY eller PAUSE for at fortsætte afspilning af bånd. I dette tilfælde kommer der så en form for still-billede i start af optagelse.

Mvh JørgenT

Til top
Silver Surfer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2004 kl. 14:39
Endnu en god grund til at købe en DVD-optager med harddisk
Silver Surfer
--------------------
For meget er aldrig nok!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu