recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med auto-brightness på Android mobiler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med auto-brightness på Android mobiler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med auto-brightness på Android mobiler
    Sendt: 12-Juni-2015 kl. 11:34
Hej alle.

Det undrer mig at dette her emne ikke er mere debatteret eller at problemet ikke er blevet løst.

Jeg har i årevis ærgret mig over mine mange Android-mobilers auto-brightness settings - jeg har altid synes at auto-brightness har været for konservativ, altså for nedtonet - specielt ved lav lys.

Min nuværende Samsung Galaxy S6 Edge justere lysstyrken rigtig fint ved moderat til meget omgivelseslys, men justere lysstyrken ALT for langt ned i mørkere omgivelser - eksempelvis om aftenen i sofaen. Når jeg holder en finger over lyssensoren, dæmpes lyset ikke yderligere - med andre ord har skærmen allerede her justeret lysstyrken til minimum. Bevares - alt kan stadig ses/læses på skærmen, men skærmen er alt for nedtonet og kedelig at se på.

Det er naturligvis individuelt om man synes det er et problem - nogle vælger bare, som jeg, at slå auto-brightness fra - men med mindre man så løbende manuelt vil justere lysstyrken, så vælger man jo et niveau som er et kompromis der aldrig helt passer til omgivelserne.

Jeg har fundet denne app som nogle måske kender og kan fraråde/anbefale?
http://www.androidbeat.com/2014/04/forget-phones-brightness-settings-use-lux-instead/

Er jeg bare lidt speciel eller er det ikke et (undervurderet) problem der lidt ødelægger oplevelsen, som de nuværende ellers fantastiske skærme kan give?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 12:39
Tja.. Jeg har alle dage ALDRIG benyttet auto-brightness. Netop af de grunde du nævner. Det stykke software, ved ikke hvad min personlige smag er.
Jeg bruger derimod topbarren til at justere lysstyrken manuelt. Her taler jeg ikke om brightness barren inde i notifikationer. Nej, ved at tage fat i notifikationsbarren og hive den ned, lige indtil den giver sig og så ellers justere mod højre eller venstre, alt after om man vil skrue op eller ned.
Så vidt jeg har fattet, så er det en funktion Samsung indførte i TouchWiz for mange år siden, men som virker på langt det fleste ROM nu.

Angående LUX, så tror jeg nu det er meget godt. Om det virker efter hensigten på telefoner, aner jeg ikke noget om. Men ved det benyttes af mange der sidder rigtig længe foran computerskærme hver dag.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Tja.. Jeg har alle dage ALDRIG benyttet auto-brightness. Netop af de grunde du nævner. Det stykke software, ved ikke hvad min personlige smag er.
Jeg bruger derimod topbarren til at justere lysstyrken manuelt. Her taler jeg ikke om brightness barren inde i notifikationer. Nej, ved at tage fat i notifikationsbarren og hive den ned, lige indtil den giver sig og så ellers justere mod højre eller venstre, alt after om man vil skrue op eller ned.
Så vidt jeg har fattet, så er det en funktion Samsung indførte i TouchWiz for mange år siden, men som virker på langt det fleste ROM nu.

Angående LUX, så tror jeg nu det er meget godt. Om det virker efter hensigten på telefoner, aner jeg ikke noget om. Men ved det benyttes af mange der sidder rigtig længe foran computerskærme hver dag.

Hej Nagash.

Ja, når jeg nogle gange vælger manuelt at justere brightness, gør jeg det også ved at hive ned i notifikationsgardinet :-)

At der åbenbart er mange der deaktiverer auto-brightness, taler jo for sig selv. Hvis man da bare kunne kalibrere den native auto-brightness med +/- 25%, så var man nået langt :-) Dog oplever jeg som nævnt, at det kun er i mørkere omgivelser at S6 Edge pludselig er for nedtonet.


Redigeret af acidman - 12-Juni-2015 kl. 12:54
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 17:32
Du må ikke hænge mig op på det, men mener faktisk, at man i Lollipop kan indstille sådan, at den ikke må gå ned under en bestemt lysstyrke. Det er dog muligt at det er en del af min ROM (CyangenMod). 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du må ikke hænge mig op på det, men mener faktisk, at man i Lollipop kan indstille sådan, at den ikke må gå ned under en bestemt lysstyrke. Det er dog muligt at det er en del af min ROM (CyangenMod). 

Ja, der er Adaptive Brightness funktionen, som giver dig en smule kontrol:

"You can manually adjust the brightness level to a state you like. Once it's set, your screen will adjust based on ambient light so it stays at the same brightness relative to the light around you. This way you can set the screen to your preferences without sticking to an absolute level."

Har rent faktisk ikke prøvet det, men vil give det en chance :-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du må ikke hænge mig op på det, men mener faktisk, at man i Lollipop kan indstille sådan, at den ikke må gå ned under en bestemt lysstyrke. Det er dog muligt at det er en del af min ROM (CyangenMod). 

Ja, der er Adaptive Brightness funktionen, som giver dig en smule kontrol:

"You can manually adjust the brightness level to a state you like. Once it's set, your screen will adjust based on ambient light so it stays at the same brightness relative to the light around you. This way you can set the screen to your preferences without sticking to an absolute level."

Har rent faktisk ikke prøvet det, men vil give det en chance :-)

Hmm, adaptive auto brightness findes åbenbart ikke i Touchwiz - man kan dog slide med den manuelle slider selv om auto-brightness er slået til - det er måske lidt den samme funktion - jeg tester list i aften :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu