recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster på MP4 - srt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster på MP4 - srt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PfAn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster på MP4 - srt
    Sendt: 10-Juli-2015 kl. 21:40
Jeg har et par film liggende i MP4-format med SRT-undertekster.
Jeg har en Denon BD-afspiller, som kan afspille dem med undertekster fra USB, hvis man lige trykker på knappen subtitle.
Hvis jeg forsøger at afspille samme film fra NAS kan der ikke komme undertekster på???

Både mp4 og srt har samme hnavn og ligger i samme folder.

mvh per


Redigeret af PfAn - 10-Juli-2015 kl. 21:41
Per Andersen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 10:14
Har du prøvet at flette film og undertekst sammen til en MKV fil med gratisprogrammet mkvmerge GUI for at se om det gør nogen forskel? Hele processen tager kun 2-3 minutter pr. film og de originale filer bevares.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PfAn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har du prøvet at flette film og undertekst sammen til en MKV fil med gratisprogrammet mkvmerge GUI for at se om det gør nogen forskel? Hele processen tager kun 2-3 minutter pr. film og de originale filer bevares.

Flemming

Tak.
Ja, jeg har installeret omtalte mkvmerge GUI og det virker!!
Når du skriver 2-3 minutter pr. film mener du formentlig alt det administrative med at finde mp4- og srt-filen. For selv processen med at danne en mkv-fil med undertekster tager højst 10 sekunder!

Nemt, men burde være overflødigt.

mvh per
Per Andersen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af PfAn PfAn skrev:


Tak.Ja, jeg har installeret omtalte mkvmerge GUI og det virkerNår du skriver 2-3 minutter pr. film mener du formentlig alt det administrative med at finde mp4- og srt-filen. For selv processen med at danne en mkv-fil med undertekster tager højst 10 sekunder


Jeg kan så konstatere, at du enten har verdens hurtigste PC eller også er dine film ultrasmå, eller en kombination af begge dele

Flemming

Redigeret af fltk - 15-Juli-2015 kl. 15:15
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PfAn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 15:24
Jeg har prøvet med 6-7 stykker, som alle tager 7-10 sek. - filmlængde 1.5 - 2.3 timer. mp4-størrelse 0.7 -1.1 Mb. 720p
Jeg kører med Intel i7 (lidt ældre)
Per Andersen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af PfAn PfAn skrev:

mp4-størrelse 0.7 -1.1 Mb.


Du mener formentlig GB, men det er også meget små film. De fleste film jeg har fylder 5-10 GB pr. stk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu