recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey Multeq XT vs XT32
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey Multeq XT vs XT32

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey Multeq XT vs XT32
    Sendt: 07-August-2015 kl. 10:14
Hejsa

Står og skal udskifte min gamle Onkyo 705 snarligt.

Valget står næsten 100% mellem Denon AVR-x3200(multeq XT) eller Avr-x4200 (multeq xt32)

Jeg kommer til at køre med to subwoofers, en placeret oppe ved fronterne og en ved siden af min lytteposition bagerst i rummet (i et hjørne).

Hvad er folks erfaring med de to versioner af ovenstående system (Audyssey) når det gælder subwoofers?

Pinger XT begge subs og justerer dem individuelt eller er det kun XT32 der gør dette.? Har virkelig googlet efter et entydigt svar, men er ikke blevet meget klogere.


Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:18
Jeg har haft både XT og XT32 og XT32 er et markant stort fremskridt i forhold til XT.

Husk du også kan Audyssey Pro kalibrere og derved få en mere præcis måling, dette kræver dog en licens til din receiver og pro måle udstyr.

Med XT32 har du 6-8 måle punkter og i Pro har du op til 32 målepunkter, og så bliver det målt med en professionel mikrofon og ikke en consumer mic.
Så det kan klart anbefales at betale en installatør for en pro måling


Redigeret af Vejrup - 07-August-2015 kl. 10:20
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:33
Kan du huske om XT måler begge subs samtidig eller en ad gangen? (hvis du har prøvet med to subs vel at mærke )


Redigeret af vasen - 07-August-2015 kl. 10:34
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:34
Kan jeg ikke huske, det er flere år siden jeg havde XT
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:41
Ok, tak for input

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 14:24
Det er kun XT32 der har Dual sub EQ.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu