recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kunstigt billede eller ej ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kunstigt billede eller ej ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kunstigt billede eller ej ?
    Sendt: 10-August-2015 kl. 12:30
Fint det hjalp. Så må alt de der funktioner være reklame halløj.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 08:34
det er fordi der er billedforbedring til..
 
det er lidt dette med den filmiske oplevelse / kontra høj "opdaterings frekvens" folk i spilverden er feks. fokuseret på høj billed opdateringsfrekvens, men vi som folk er forvendt med 24p..
 
dit tv er nok sat til at køre noget 100hz+ og forsøge at gætte alle billeder imellem, så det forsøger at lave 24billeder i sekundet om til 100... det giver et super glidende billeder, med artifacts (mindre i dag end for 2-3 år siden) det fungere "MÅSKE" til sport, men det får bare film, til at ligne noget billigt hjemmefilmet..
 
Du skal ind og slå alt fra, hvad det præcist hedder på LGtv, ved jeg ikke
 
Ord som jeg husker er
 
100hz
Movie plus
Smooth motion
 
etc.. alt hvad der har noget med "Bevægelse" skal slås fra, 100+hz konvertering og andet, når det er slået fra, så vil tv´et gå ned og acceptere at 24billeder / sek skal vises 24 billeder i sekundet, og så får du det "filmiske" som reelt er "hakkende" billede, i at det opdateres sjældent, men det er i min termologi den korrekte måde at se film på. (hvis de havde ønsket mere så havde de måske optaget den i hurtigere speed som hobitten nu var.)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 05:53
For mig lyder det som du har alt mulig billed "forbedring" sat til.

De fleste af dem gør intet godt for billedet.

Start med at finde en test af dit LG hvor de også viser instillingerne. Prøv at lave dem og det skal være på alle indgange billedet skal justeres
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 02:26
Nu har jeg læst et par tråde om det folk mener om kunstigt billede. Jeg undrer mig også lidt over det. 
Jeg er gået fra et 8 år gammelt 50hz Sony LCD tv til LG LED 55" med alt de nye halløj + 4K.

Jeg har en Dune HD Base 3D medieafspiller som afspiller de fleste video formater. 
Jeg har sat min afspiller til 25/50 og 60hz. Samt auto frame rate. Når jeg fx ser en Bluray film så viser både mit tv og afspiller 24fps, 1080p osv. 

Alt kører flydende. Men måske alt for flydene. Jeg ved ikke om jeg udtrykker det ordentligt men synes nu bare at billedet ser for kunstigt ud. 

Den er ikke så gal når jeg ser DR1 eller TV2 osv. Kun ved Bluray film. 

Det samme oplever man også i butikkerne.

Er det meningen med Bluray eller gør jeg noget forkert ?


På forhånd tak
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu