recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vinkel højttalerstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vinkel højttalerstik

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: vinkel højttalerstik
    Sendt: 17-August-2015 kl. 21:15
Så må vente lidt med at købe 2 Effektforstærker men det skal nok komme når der er lidt flere penge i kassen
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 21:04
Nå men det endt med at jeg lavede et ø80 hul i min bagbeklædning så et det løst. Og mums de spiller møj hammeren godt så det bliver kun bedre jo mere de spilles til. Godt nok mange penge men nøj det er alle pengene vær.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 14:44
Blandt andet for at holde styr på enderne, så man minimere stød, kortslutninger og lign, men også for at der spændes korrekt på ledningerne, så korrene ikke bare folder sig ud som en vifte, og man mister leddeevne. Samt at man kan påføre det korekte tilspændingsmoment.

Redigeret af Wolff - 17-August-2015 kl. 14:47
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Undskyld mit spørgsmål, men vil det gavne hvis ledningsenderne bliver fortinnet med sølvholdigt loddetin. Således at alle lederne er samlet, så evt irring mindskes ?


Nej, det giver ro i sindet hos nogle, ikke andet.

Og hvorfor vil du have sølvloddetin?



Klaus
Jeg har lagt mærke til at industrielektrikere bruger tyller på deres kabler, når de monterer dem i elektriske komponenter. Noget de vel gør for at holde samling på alle lederne.  

Korrekt! Det handler om at holde styr på ledningsenderne, oftest når man skal montere et tykkere kabel i et mindre stik.

M.v.h.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Undskyld mit spørgsmål, men vil det gavne hvis ledningsenderne bliver fortinnet med sølvholdigt loddetin. Således at alle lederne er samlet, så evt irring mindskes ?


Nej, det giver ro i sindet hos nogle, ikke andet.

Og hvorfor vil du have sølvloddetin?



Klaus
Jeg har lagt mærke til at industrielektrikere bruger tyller på deres kabler, når de monterer dem i elektriske komponenter. Noget de vel gør for at holde samling på alle lederne.  

Læser ofte at sølvloddetin anbefales når kabler skal loddes, så derfor. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af IceBox IceBox skrev:

Der er tale om Dali RUBICON 8 og en NAD T775 forstærker med at VAN DE HUL The D-352 HYBRID kabel og vil jo gerne have det optimale ud af begge dele . Er klar over at jeg kan købe spade stik men er det optimalt


Set optimale er at spænde ledningen direkte i forstærkerens terminal.

Husk masser af luft omkring forstærkeren til køling!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Irring er dog generelt et meget minimalt problem, når vi taler HiFi-grej indendørs. Med mindre selvfølgelig, at konen har sit tørrestativ stående lige ved siden af, hele tiden, med vådt tøj..


+1

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Undskyld mit spørgsmål, men vil det gavne hvis ledningsenderne bliver fortinnet med sølvholdigt loddetin. Således at alle lederne er samlet, så evt irring mindskes ?


Nej, det giver ro i sindet hos nogle, ikke andet.

Og hvorfor vil du have sølvloddetin?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:20
Irring er dog generelt et meget minimalt problem, når vi taler HiFi-grej indendørs. Med mindre selvfølgelig, at konen har sit tørrestativ stående lige ved siden af, hele tiden, med vådt tøj..

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:18
Tjah, det kommer an på....

Se det således, at hvis du kommer alle kobber-enderne ind i stikket, og spænder til, så kan de give sig, så de bliver mere "flade", og flere får derved direkte kontakt, til metallet på forstærkeren. Hvis du fylder kobber-enderne med loddetin, så får du en rund "hård" klump, som ikke giver sig, når du spænder højttalerterminalen. D.v.s. at dit kontaktpunkt generelt er mindre. Med mindre du først klemmer lodningen lidt "flad", inden du skruer den i højttalerterminalen.

Håber ovenstående giver mening.

M.v.h.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 15:53
Undskyld mit spørgsmål, men vil det gavne hvis ledningsenderne bliver fortinnet med sølvholdigt loddetin. Således at alle lederne er samlet, så evt irring mindskes ?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 15:40
Intet (ekstra) stik er optimalt! Det eneste du gør, er at lave et ekstra kontaktpunkt, som kan fejle, korrodere o.s.v.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu