recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedjustering af OLED LG 55EC930V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedjustering af OLED LG 55EC930V

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hmp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedjustering af OLED LG 55EC930V
    Sendt: 18-August-2015 kl. 12:45
Hej. 
Jeg har købt et LG OLED 55EC930V. Godt billede men der er li'som et grønt skær lodret i venstre side.
Det ses ikke på "farvede billeder" men fx. hvor der er en lys baggrund, fx. snelandskab og WWW hvidt browser vindue - så ses dette svagt grønne i venstre side.
Er der nogen der ved om/hvordan det kan fjernes/justeres væk ?
Helst at man selv kan klare det - har ikk' lige adgang til prof. kalib.udstyr.
Mvh Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:55

Det er jo ikke sikkert at en indstilling kan klare problemet, det kommer an på hvad det er. Et billede siger mere end 1000 ord, så smid et op så man kan se hvad det er/kunne være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hmp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:22
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:29

Der er jo ikke noget indhold i dit indlæg.??
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hmp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:33
Jeg har forsøgt at tage et billede som nu er uploaded. Men det viser nærmest ikke det grønne skær som øjet ser. 
Men der ER noget grønligt de første 5-10 cm fra venstre bare ikke hele tiden og i samme mængde.
Det er også li'som det bliver værre/bedre når man skifter tv-kanal og/eller billedmodus(normal-ECO-sport-mv.)
Og måske også når man går forbi TV fra side til side. Men det ses forfra og ikke kun i en meget skæv vinkel.
Måske det er det fænomen der i flere test af TV'et kaldes "green tint"?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:43

Der er intet at se på billedet. Hvorfor i alverden bruges de ikke fast indstilling af billedet, brug biograf, det er den eneste du får brug for. Indstil så billedet ud fra det.
Der skal jo selvfølgelig indstilles seperat for hvert Input, også Tuner.

Jeg tror at det er fordi det er et af de grimme buede skærme, at du får det grønne skær, når lyset falder i en bestemt vinkel.

Redigeret af Radiomanden - 18-August-2015 kl. 16:48
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er intet at se på billedet. Hvorfor i alverden bruges de ikke fast indstilling af billedet, brug biograf, det er den eneste du får brug for. Indstil så billedet ud fra det.
Der skal jo selvfølgelig indstilles seperat for hvert Input, også Tuner.

Jeg tror at det er fordi det er et af de grimme buede skærme, at du får det grønne skær, når lyset falder i en bestemt vinkel.


Ja har set det på flere buede skærme intet med OLED at gøre, det er lyset der brydes forskellige i plastoverfladen det kan ikke fjernes jo køb en flad skærm ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 08:54
Prøv at søg på "OLED green tint" på Google. Der er flere, som oplever noget lignende.
Til top
hmp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 12:14
Tak, ja der er da skrevet en del om det! Hmmmm. Øv.

Jeg synes at der på på stort set alle TV-test jeg har læst om er noget at udsætte / som ikke er helt godt (nok?).
Jeg er ved at være noget frustreret over at jeg ikke kan finde et TV jeg synes er ok.
Måske jeg er for kritisk? Egentlig et luksusproblem, men alligevel...

Jeg har prøvet:
Samsung 48" 6275: gray uniformity issue: synlig ved panorering af fx. ensfarvet himmel, pixelfejl
Samsung 55" 7005: flashlighting ved sort skærm, pixelfejl
LG 55" 772v: local sort dimming oplyste "et felt" på skærmen, pixelfejl
Og nu LG 55" OLED 930: green tint, pixelfejl

Er det mon kost-optimering der gør at fabrikkerne ikke laver super TV?
Findes super TV? Hvilket? Ja det er jo subjektivt, men hvilket scorer top i alle/fleste objektive (med måleapparater) test?
Til top
hmp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er intet at se på billedet. Hvorfor i alverden bruges de ikke fast indstilling af billedet, brug biograf, det er den eneste du får brug for. Indstil så billedet ud fra det.
Der skal jo selvfølgelig indstilles seperat for hvert Input, også Tuner.

Jeg tror at det er fordi det er et af de grimme buede skærme, at du får det grønne skær, når lyset falder i en bestemt vinkel.

Til Radiomanden:
Jeg kan faktisk nu godt se det grønne i venstre side på det uploadede billede.
Jeg ser det pt. på en anden PC monitor end den monitor jeg så på da jeg lagde billedet op.
Hmmmm?

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 21:17
Da skærmen blev testet i lyd og billede, der beskriver de også deres skærm havde et grønt skær

Redigeret af kskruger - 19-August-2015 kl. 21:18
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu