recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Moto Maxx - Flagskibet som ikke kommer til Europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Moto Maxx - Flagskibet som ikke kommer til Europa

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Moto Maxx - Flagskibet som ikke kommer til Europa
    Sendt: 18-August-2015 kl. 13:02
Jeg har længe gået og ledt efter en arvetager til tronen fra min gamle Motorola Razr XT910.
De mobiler jeg har kigget på har været i stil med Samsung Galaxy Alpha eller Sony Z3 Compact, da jeg ikke ville have for stor en skærm. Men de har aldrig faldet i min smag, enten har deres design været for kedeligt, deres batteri for lille, eller brugerne klaget over dårlig byggekvalitet.

Motorola har altid haft god byggekvalitet, men udbudet har ikke været særligt bredt i Danmark og den seneste Google Nexus telefon, har de ikke været heldige med.

Jeg har så opdaget at de sidste år på den anden side af Atlanten lancerede en super flagskibs telefon, med højere specifikationer end alle andre telefoner på markedet.
Droid Turbo har mildest talt erobret markedet i USA for highend Android telefoner.

Batteri: Li-Po 3900 mAh
Skærm: 5,2 tommer QHD Super AMOLED (1440 x 2560) med 565 PPI
Kamera: 21 MP

Den har foruden ovenstående også følgende lækre funktioner:
  • Chipsæt Snapdragon 805
  • Quad core CPU 2,7 GHz Krait 450
  • Adreno 420 GPU
  • 3 GB ram til system
  • WiFi: 802.11 ac
  • Proximity sensor
  • NFC læser
  • Qualcomm Quickcharge 2.0 (lader 60% på 30 minutter)
  • Trådløs opladning med Qi
  • Vandafvisende (kan smides i et glas vand, selvom de ikke anbefaler det)
  • Dobbelt LED lys.
  • Balistic nylon bagside (tror dog ikke den er skudsikker)

Men hvorfor lancere en telefon med top specifikationer og så ikke tilbyde den til resten af verden?

Det hænger sammen med Motorola's samarbejde med Verizon operatøren, der giver dem eneret til specielle telefoner og Droid Turbo navnet (Droid er købt af Lucasfilm/Disney). Derfor må vi andre efterlades i støvet og aldrig blive tilbudt flagskibet fra Motorola.
Motorola's aftale med Verizon gælder åbenbart ikke alle verdensdele og derfor blev telefonen lanceret i en 64GB udgave til Indien under navnet Moto Turbo og i Sydamerika under navnet Moto Maxx.
De specielle versioner koster 650 USD uden abonnement og kommer med mulighed for at låse bootloaderen op.

Det lykkedes mig at få et næsten ubrugt eksemplar af Moto Maxx hjem fra Porto Rico til 450 USD + forsendelse. I alt endte jeg på ca. 3.500 kr. med alle omkostninger.

Jeg tror ikke man finder en næsten ubrugt Samsung S6 64GB til de samme penge.

Telefonen kom med Lollipop 5.0.1, da operatøren har været sløv med at få lavet en OTA opgradering til 5.1.

Jeg valgte at smide en CyanogenMod 12.1 på den og standard Google Apps. Alt er understøttet i telefonen selv proximity sensoren. Det er lækkert at kunne se beskeder på skærmen ved at føre hånden henover den. Den nye OLED skærm tænder kun de pixels som er i brug og derved tager det minimalt med batteri. Det betyder også at skærmen vågner og den efterfølgende er klar til at blive låst op, uden brug af fysiske trykknapper, det synes jeg er dejligt, når den ligger på et bord.

Batteriet holder helt sindsygt meget strøm selvom det er en QHD skærm. Jeg har brugt telefonen meget det første døgn og efter 24 timer er der stadig 15% tilbage. Jeg er en moderat mobil bruger til daglig, så jeg forventer at det kan holde 4-5 dage. Min gamle Motorola Razr kunne holde 2 dage da den stadig var ny og den har aldrig haft et stort batteri.

Skærmen er det vildeste jeg endnu har set på en mobil, det er helt umuligt at skimte de individuelle pixels. Det kan bedst beskrives som værende et billede, der er trykt på blankt plastic. Jeg skyndte mig at smide et ekstra H9 beskyttelsesglas henover Corning Gorilla Glas 3. Man skal jo nok selv stå for udskiftning af glasset hvis uheldet er ude, når telefonen ikke sælges i Europa.
Det er klart en fordel at telefonen har touchknapper på fronten og ikke en mekanisk knap som et beskyttelsesglas ikke kan dække. Det er old school "capacitive" knapper med de gamle Android symboler. Til gengæld brænder symbolerne ikke fast på skærmen, som mange Google Nexus brugere oplever.

Byggekvaliteten og udførelsen af telefonen er på grænsen til at være en håndværker telefon. Den er lidt tungere end en iPhone 6 og en del tykkere. Til gengæld føler man ikke at der er behov for et cover på telefon, da den virker parat til at modtage daglidagens tæsk. Bagsiden er af vævet "Balistic Nylon" som er det samme materiale man benytter til skudsikre veste. Jeg tror dog ikke den er skudsikker, men det giver en idé om hvilket slid som materialerne er beregnet til. Den ligger godt i hånden uden at glide og føles lidt som gitteret på en højttaler. Det er lidt en anden fornemmelse end den man forventer ved at holde en mobil telefon i hånden.

Telefonen er multiband og den kobler fint op til LTE. Jeg har målt hastigheden til at være 35/33 MBit, men det kommer jo an på forholdende, da den burde kunne køre det dobbelte.

Jeg håber det giver folk herinde lidt blod på tanden til at kigge andre steder i verden efter fede mobiltelefoner, da det ikke altid er hyldevaren i Føtex, som folk ønsker.






Redigeret af Cyberguyen - 18-August-2015 kl. 18:57
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 07:29
Det ku' da godt vær' man skulle se i den retning.

Aldrig hørt om før, men den ser da umiddelbart fornuftig udstil pengene.

Redigeret af aerik - 24-August-2015 kl. 07:29
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:03
Jeg har også en XT-910 jeg er meget glad for. Den har jo også kevlar på bagsiden, men her i en glat form. Den på billedet, har man ligefrem lavet det på samme måde, som membranerne B&W's basser og mellemtoner. Men den ser da meget lækker ud. Det eneste, jeg er noget utilfreds med angående XT-910,- det er, at man ikke kan få lov til at bruge hele billedet man tager som baggrund, men må nøjes med et mindre udsnit man selv vælger. Dette kan desværre ikke slås fra. Det betyder, at man må nøjes med et hjul og lidt af køleren på en bil, eller det ene øje på et lille barn i en klapvogn som baggrund. Gad vide, om dette stadig er sådan på nyere modeller?   
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:30
Prøv at installere PicSpeed. Det burde kunne løse dit baggrundsproblem
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Jeg har også en XT-910 jeg er meget glad for. Den har jo også kevlar på bagsiden, men her i en glat form. Den på billedet, har man ligefrem lavet det på samme måde, som membranerne B&W's basser og mellemtoner. Men den ser da meget lækker ud. Det eneste, jeg er noget utilfreds med angående XT-910,- det er, at man ikke kan få lov til at bruge hele billedet man tager som baggrund, men må nøjes med et mindre udsnit man selv vælger. Dette kan desværre ikke slås fra. Det betyder, at man må nøjes med et hjul og lidt af køleren på en bil, eller det ene øje på et lille barn i en klapvogn som baggrund. Gad vide, om dette stadig er sådan på nyere modeller?   
Der er tale om to forskellige materialer, det er balistic nylon på Moto Maxx, men på Moto Razr er det kevlar.
Angående baggrundsbillede, så er det jo et software relateret problem som op til flere apps burde kunne løse. Det har intet at gøre med selve telefon modellen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 17:25
Ok, det er rart at vide. Så må jeg se, hvad "butikken" har at byde på her. Men det gælder som sagt, kun de billeder man selv skyder, ikke dem man kan dwnl. Ok, det er 2 forskellige materialer.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu