recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Datastik i sløjfet antenneforbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Datastik i sløjfet antenneforbindelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andfriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andfriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Datastik i sløjfet antenneforbindelse
    Sendt: 24-August-2015 kl. 22:33
Hej alle!

Jeg er for nylig flyttet ind i et rækkehus, hvor jeg får tv/internet fra Yousee gennem et antennekabel.

I den gamle installation, sad der en slutdåse (dog uden data), hvor jeg så havde router (ved hjælp af en rygsæk) og tv på. 
Jeg vil dog gerne have rykket routeren til et andet rum, så har trukket et nyt kabel og skiftet slutdåsen ud med en sløjfedåse og så sat den gamle slutdåse i det andet rum. 

Tv-signalet virker fint i det nye rum, men hvis jeg prøver at tilslutte routeren, i det nye rum, kan den ikke oprette forbindelse (Diode nummer 3 blinker http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/yousee_modemmer/netgear_cg3000.aspx)

Har ringet til Yousee og så vidt jeg kunne forstå var det pga. rygsækken ikke kunne sidde på stik nummer to i en sløjfet forbindelse. Hvis jeg nu skifter stikket med rygsæk ud til et stik med dataudtag, vil det så virke?

/ Anders
Til top
mortenkaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenkaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 10:59
Så vidt jeg ved sløjfes datasignalet ofte ikke med videre i en sløjfedåse
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 11:22

Det anbefales at bruge udtag 1, hvis man har flere udtag, da det kan give problemer ved tilslutning i andre udtag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af andfriis andfriis skrev:

Hej alle!
Hvis jeg nu skifter stikket med rygsæk ud til et stik med dataudtag, vil det så virke?


Normale sløjfeudtag sende kun download signalet videre til næste udtag, men tillader ikke (=dæmper kraftigt)  retursignalet = upload.

Firma Comega  (dkt.dk)  har imidlertid et udtag, der er bygget med lavere dæmpning for retursignalet og kan anvendes.  Det er model  MM8-65D, til en pris mellem 100-150 kr på nettet.

Man skal dog huske, at signalet altid dæmpes ved sløjfe og man skal have et godt signal fra youSee og et ikke for langt sløjfekabel. 

Ellers skal man have en forstærker fx Triax eller Comega med returvej.

Slutstikket skal naturligvis også være med dataudtag til din router.  

Lars  Smile

http://dkt.net.dynamicweb.dk/Products/Coaxial/02.-Outlets-and-Push-On-Filter.aspx?M=Shop&PID=137&ProductID=38



Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:38
Kablet ind i en 2 fordeler og så sætter du en td260 op der hvor du ikke skal bruge data og en dåse op med data udtag der hvor du skal have data.
Du kan også sætte 2 dåser op med data udtag, så du har mulighed for at flytte modem.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 10:54
...

Redigeret af Radiomanden - 06-August-2020 kl. 11:10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu