recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10, hack til Windows Update søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10, hack til Windows Update søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10, hack til Windows Update søges
    Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 11:03
Da jeg ikke er helt tryg ved at Microsoft starter min Windows 10 PC op på tilfældige tidspunkter for at installere opdateringer, og specielt drivere der ikke virker, vil jeg høre om der ikke findes et hack der kan gøre opdateringer selektive ligesom i tidligere Windows versioner.
Jeg har nemlig tidligere fået installeret forkerte lyd- og grafik- og netkortdrivere til min Windows 7 PC via auto-update. Herefter deaktiverede jeg selvfølgelig auto-update.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:51
nu har jeg ganske vist ikke en home udgave, men i pro udgaven kan man sætte hvornår den skal tjekke. - alternativet er at man slukker helt for maskinen og ikke bare sætter den i dvale. - alt andet lige, så går en boot med win10 og ssd nu særdeles tjept at jeg ikke har noget behov for at sætte min i dvale.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:54
Men hvis det er HTPC med TV recording service kørende er det ikke en brugbar løsning.  LOL

Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 10:21
Det er Windows 10 Pro, og jeg har sat den til at udskyde opdateringer, men det er jo kun en stakket frist. På et eller andet tidspunkt kommer de jo alligevel.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 10:44

Det er vel muligt at vælge om de skal installeres Automatisk eller manuelt, som det er på Win 7, der får jeg besked om opdateringer, men de installeres ikke før jeg selv gør det, så kan du selv bestemme hvilke og hvornår.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er vel muligt at vælge om de skal installeres Automatisk eller manuelt, som det er på Win 7, der får jeg besked om opdateringer, men de installeres ikke før jeg selv gør det, så kan du selv bestemme hvilke og hvornår.?


Nej, det er netop ikke muligt i Windows 10. Alle opdateringer installeres automatisk, og du kan ikke vælge nogen fra.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 12:09
Det er muligt i Windows 10 Pro og Enterprise at deaktivere automatisk opdatering og endvidere sætte den til at informere før download og før installation af opdateringer, dette kan gøres i gpedit eller i regedit.

Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Det er muligt i Windows 10 Pro og Enterprise at deaktivere automatisk opdatering og endvidere sætte den til at informere før download og før installation af opdateringer, dette kan gøres i gpedit eller i regedit.



Opret DWORD med navnet NoAutoUpdate og værdi til 1 i regedit under: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

Du kan ydermere oprette en DWORD med navnet AUOptions og værdi 2, som gør at PC'en vil spørger for den downloader og installere opdateringer.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Det er muligt i Windows 10 Pro og Enterprise at deaktivere automatisk opdatering og endvidere sætte den til at informere før download og før installation af opdateringer, dette kan gøres i gpedit eller i regedit.



Opret DWORD med navnet NoAutoUpdate og værdi til 1 i regedit under: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

Du kan ydermere oprette en DWORD med navnet AUOptions og værdi 2, som gør at PC'en vil spørger for den downloader og installere opdateringer.



Jeg tror du har misforstået spørgsmålet. Jeg savner en mulighed for selv at vælge hvilke opdateringer der skal installeres. Det løses ikke ved deaktivering og information før download, da dette ikke giver mulighed for at fravælge/tilvælge bestemte opdateringer. Kort sagt vil jeg gerne have samme muligheder som i tidligere Windows versioner.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 14:54
Undskyld, det kan jeg godt se at jeg har misforstået.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 09:28
Måske er der noget du kan bruge her:
http://www.tenforums.com/tutorials/8280-windows-updates-hide-show-windows-10-a.html
/Peter
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 21:34
[QUOTE=pfugl]Måske er der noget du kan bruge her:
http://www.tenforums.com/tutorials/8280-windows-updates-hide-show-windows-10-a.html[/QUOTE]
 
Tak. Det er noget af det jeg søgte. Nu har jeg i hvert fald slået automatisk driveropdatering fra - og det var det vigtigste.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu