recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RMA-sag, hvad gør jeg nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RMA-sag, hvad gør jeg nu?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Spørger, fordi maskinen er sindssyg lækker (bortset fra den ikke tænder), og lever op til alt hvad jeg skulle bruge.

Tror nok jeg forstår hvad du reelt mener i den her sætning. Den giver omend bare langt fra mening, medmindre du snakker om udseendet Wink

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

 Har returret, de 14 dage, som online handel tilbyder :)

Tilbage med den. 
Hvis det er en forhandler du har rimelig tidllid til, så giv dem muligheden for en ommer. Ellers er der ingen tvivl, find en anden.

Hvis du savner en computer som er sindsyg lækker, men som ikke kan tænde, så kan jeg nok godt strikke noget godt sammen til dig, til "billige" penge LOL
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Spørger, fordi maskinen er sindssyg lækker (bortset fra den ikke tænder), og lever op til alt hvad jeg skulle bruge.

Tror nok jeg forstår hvad du reelt mener i den her sætning. Den giver omend bare langt fra mening, medmindre du snakker om udseendet Wink

<span style="line-height: 16.8px;">
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

 </span>Har returret, de 14 dage, som online handel tilbyder :)


Tilbage med den. 
Hvis det er en forhandler du har rimelig tidllid til, så giv dem muligheden for en ommer. Ellers er der ingen tvivl, find en anden.

Hvis du savner en computer som er sindsyg lækker, men som ikke kan tænde, så kan jeg nok godt strikke noget godt sammen til dig, til "billige" penge LOL


Det drejer sig om en Dell Latitude 7350. God vægt, tablet og bærbar i en.
Kan se prisen er steget noget fra de lige under 5.000 kr jeg gav for den.
Så alt efter hvad de vender tilbage med nu, må jeg jo gøre op med mig selv, hvad jeg gør.

Alternativt findes der noget lignende til de ca. 5.000 kr.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 09:46
uden yderligere forklaring har jeg i dag modtaget en mail om, at de sender mig en ny  pc.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 09:50
Hvor skønt! Mon de læser med herinde ;-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville aldrig købe Dell som privat person.
Til firma kan jeg varmt anbafale dem.

Tilbage med den, hvis du har returret



Når den er købt ved en almindelig dansk forhandler, har det så en betydning, om man er privat eller firma, i forhold til at have købt dell. Spørger, fordi maskinen er sindssyg lækker (bortset fra den ikke tænder), og lever op til alt hvad jeg skulle bruge.

Har returret, de 14 dage, som online handel tilbyder :)
Jeg taler af egne erfaringer, firmaet jeg arbejder i tidligere har købt nogle medarbejder PC'er til hjemmebrug.
Medarbejderne ville have nogle bestemte modeller fordi, de havde nyere hardware end Optiplex modellerne.
Derfor endte de med maskiner der af Dell betegnes som at høre hjemme i "home" segmentet.

En af maskinerne opføre sig sporadisk ustabilt fra starten og jeg kunne ikke spore mig ind på om det var strømforsyning, ram eller bundkortet.

Jeg ringede til supporten og de var helt umulige, da jeg ikke længere lå i business segmentet. De spurgte om alt muligt irrelevant og ville ved hver henvendelse have mig til at geninstallere, til trods af at jeg kunne påvise fejlen efter at være startet op på en test CD. Jeg tror den maskine blev installere om 3 gange. Dead

Det hjalp mig ikke at mit firma har Dell Pro support på alle vores servere og at Dell support gerne tillader at vi som IT afdeling klarer udskiftning af næsten alle stumper på disse. Men det er åbenbart ligemeget om man professionelt arbejder med Dell udstyr, hvis en maskinen står i hjemme segmentet. 

Dell kunne ikke sende tekniker ud til maskinen, når den er i hjemme segmentet.
Det skal lige nævnes at personen ikke har bil og derfor ikke nemt kunne tage en desktop maskine med i firmaet.

Så den skulle afhentes og det ville Dell sørge for, han skulle bare være hjemme når fragtmanden kom.
Han var hjemme og havde pakket alt i original emballage og fragtmanden kom nu med en TOM papkasse. Censored

Fragtmanden ville ikke tage maskinen med, det skulle ske efter 2 dage efter som han var booket til.
Så medarbejderen skulle IGEN være hjemme og vente til de afhentede og til at de leverede igen.
Man kan ikke ændre supportstedet, når sagen er oprettet og undervejs. Wacko

Så det kostede medarbejderen 3 dage hjemme og så problemet ikke løst da den kom tilbage. Ouch

Jeg endte så med at beholde den i firmaet og havde den efterfølgende sendt 2 gange til service, hvor den fik skiftet ram bundkort og psu. 

Det var lige i den periode, hvor Dell var oppe i DR Kontant og ikke havde så godt et ry hos private:



Redigeret af Cyberguyen - 23-Oktober-2015 kl. 16:52
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 10:51
Må indrømme jeg faktisk synes dell har en kanon service. 

Jeg skrev angående et problem på deres chat i går. I dag blev jeg ringet op klokken 8 af tekniker. kl 10 stod tekniker i døren, kl 1030 kørte tekniker igen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Må indrømme jeg faktisk synes dell har en kanon service. 

Jeg skrev angående et problem på deres chat i går. I dag blev jeg ringet op klokken 8 af tekniker. kl 10 stod tekniker i døren, kl 1030 kørte tekniker igen.
hvad for en type service har du på den maskine. Hvilken maskine er det - er det fra deres business segment?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 11:16
Har ingen service ud over almindelig reklamationsret. Den er købt ved happii og gjorde Dells support opmærksom på det. Det betød dog intet, så længe der var reklamationsret på den.

Det er en Latitude 7350. Ved ikke om det er business segment. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 13:30
en Latitude er en business maskine og ikke en hjemmepc - men der kan sagtens være "mandagsmodeller" blandt alle producenter, fordelen ved at være b2b kunde er at man ikke har så store problemer med at tilkøbe support. Og når der er supportaftale på en enhed er der sjældent nogen problemer med at få tingene lavet. - men som med AL support, så køber man det jo egentlig i det håb at det aldrig bliver brugt, men hvor meget tid skal man bruge hvis man ikke har og det går i stykker? tja tiden der bliver brugt på den slags er lynhurtigt højere end det koster at få support på enhederne fra starten.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 14:23
Som Claus skriver, så hører Dell Latitude til i business segment og dette kommer ofte med en 3 års next business day.

Så dagen efter du ringer og fejlmelder, så står der en tekniker og skruer på din maskine.

Den kan forlænges til 7 år, hvis man betaler for det ved udløb.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu