recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En aftale er en aftale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En aftale er en aftale

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 14:50
Tidligere skiftede jeg udstyr konstant, så jeg havde rigtigt meget gang i Den blå avis.
Og de værste krejler, som jeg oplevede er helt sikkert herboende udlænding, de kommer enten med skambud, eller vil forhandle prisen igen når de ankommer - og har lige pludselig ikke taget penge nok med, selvom man havde aftalt en pris på forhånd. Eller så skal man gøre dem små tjenester i forbindelse med salget. 
Det gør, at jeg i dag ikke sælger til folk med et udenlandsk navn, om de så kommer fra Polen, Tyrkiet eller et tredjeland er ligegyldigt. 


Redigeret af kskruger - 31-Oktober-2015 kl. 14:52
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 15:18
Den eneste grund til man skulle prutte om prisen når man kommer frem efter aftalt pris, er hvis produktet ikke lever op til hvad sælger har informeret om.
feks hvis man aftaler en pris for en telefon, og sælger siger den er uden ridser, go når man kommer frem er den fyldt med ridser. ;)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Off topic!
Nu er topic vel det om hvorvidt en aftale er en aftale og hvis man har aftalt en pris over telefonen og køber efterfølgende giver sig til at prutte hører det i min optik til under at løbe fra det aftalte.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er også pæne billeder på datingssider, men alligevel er en aftale ikke altid en aftale, når den ene møder op LOL
..og så er vi tilbage under "med mindre billeder og beskrivelse er direkte misvisende"..  Wink
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 18:25
Ved større ting prutter jeg ikke om prisen inden besøg, men siger blot at jeg gerne vil komme og se på varen. Det kan være ved køb af en bil eller noget lignenden.

Hvis der er tale om små handler til få tusinde, så handler jeg altid prisen inden afgang da jeg syntes det er nemmere. Har aldrig oplevet at varen ikke levede op til det ventede ved ankomst, hvis det skete ville jeg nok bare køre igen da jeg ikke gider have noget fyldt med ridser, hvis det var lovet uden.

Har før oplevet at folk er blevet væk når de skulle købe noget af mig. Det har underligt nok altid været de mest interesserede der så bakkede ud i sidste ende uden at give besked. Plejer altid at sende en sur sms, hvor jeg beder dem aldrig kontakte mig i forbindelse med handel igen. 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Tidligere skiftede jeg udstyr konstant, så jeg havde rigtigt meget gang i Den blå avis.
Og de værste krejler, som jeg oplevede er helt sikkert herboende udlænding, de kommer enten med skambud, eller vil forhandle prisen igen når de ankommer - og har lige pludselig ikke taget penge nok med, selvom man havde aftalt en pris på forhånd. Eller så skal man gøre dem små tjenester i forbindelse med salget. 
Det gør, at jeg i dag ikke sælger til folk med et udenlandsk navn, om de så kommer fra Polen, Tyrkiet eller et tredjeland er ligegyldigt. 

Jeg tror også, det er de færreste som har lyst til at handle med småracister. :) 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 10:28
Jeg tror da kskruger har ret i at det er kulturelt betinget. Især de pokkers jyder er nogle krejlere! :)

Jeg kan godt forstå man prøver at gøre en fornuftig handel, men jeg kommer aldrig rigtig til at forstå - eller i hvert fald billige - trangen til at handle bare for at handle. Hvorfor er det bydende nødvendigt at tilbyde sælger 140 kr for noget han har sat til salg for 150?

Jeg er i øvrigt helt på linje med dem der får nervøse ticks af de der "Åh, jamen jeg har altså kun så mange penge med"-krejlere. Det er så umådeligt usselt.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

så har I vel heller ikke aftalt at han skulle købe dem, men bare at han kom og kiggede på dem?

jeg har haft 2 der kom fra København for at købe en PC jeg havde til salg i den blå, og de begyndte også med den ene og andet og ville ikke give det de vi havde aftalt. Så bad jeg dem gå igen, og så havde de lige pludselig pengene, MEN de blev stadig bedt om at gå for jeg handler ikke med narr****
så solgte jeg den ugen efter til nogle andre.



Der synes jeg godt nok du er alt for firkantet. De fleste betragter den blå avis som en martkedsplads og i den sammenhæng er det dig der er galt på den. Med mindre de var decideret ubehøvlede, så er det nærmere dig der i den har opført dig som en ******.


nu oplevede du ikke situationen, og jeg kan da se at det virker til jeg var meget firkantet ud fra det skrevne, men når han nu havde pruttet om prisen inden han tog af sted og vi var blevet enige om en pris, så skal han altså ikke begynder igen når han møder op.

havde jeg ikke haft så mange handler +300, og oplevet så mange useriøse købere, så jeg var ovennævnte nok heler ikke sket, men man bliver altså forhærdet af alle de gange man blive pisset af.



Jeg kan egentligt godt forstå din irritation, men Jeg mener ikke du skulle have ladet dem trække dig ned på deres niveau:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 16:38
Jeg har nok købt/solgt/byttet de første 1000 ting gennem årene og syntes efterhånden at folks moral er til at lukke op og skide i. Enten så skambyder folk, også selvom man sætter en skarp pris fra start eller så dropper de aftaler uden at informere om det. 

Og så hader jeg den med at de har kørt langt, brugt penge på benzin osv. Så find da en vare magen til tættere på din bopæl, snotskovl! :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu