recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backlight ......levetid ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backlight ......levetid ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backlight ......levetid ?
    Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 18:21
En af mine venner påstår at have læst et sted på nettet om at Backlight på tv'er har en vis levetid. 
Han mener at hvis man skruer backlight op på 100% så dør tv'et hurtigere og bruger meget mere strøm. Det kan forkorte levetiden på tv'et. 


Var hos min far forleden som har et LG LED tv. Hans backlight er på 100% men Lysstyrke på 40. Det står selvfølgeligt klart og flot og LYST  :-)........men sådan kan han bedst lide det. 


Personligt har jeg også et LG Model UF695V 55"......Der står min således : 

Cinema User : 

Backlight : 40%
Lysstyrke: 50%
Kontrast : 100%.............men det er når jeg ser Bluray film.

Hvad mener i gutter herinde....mht Backlight & Levetid ?
Hvordan er jeres indst ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 19:04
Led har en levetid på 30-50.000 timer.

Så du skal bruge det rigtig længe før det er et problem.

Tror meget andet elektronik er stået af før selve led.

Hvor længe vil du have det skal holde ?

Vil du ikke bare have best mulig billede i den tid du har tv.   Og ikke skrue ned til et niveau som ikke gør noget godt for billedet
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 07:57
Tv'et bruger en del mere strøm når baggrund led kører max.

Vil også påstå at elektronikken omkring LED ikke holder så længe når speederen hele tiden er i bund.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu