recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mistet fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mistet fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mistet fjernbetjening
    Sendt: 07-November-2015 kl. 21:30
Vi har mistet vores fjernbetjening til et Philips 47PFL4047T fjernsyn.
Det er vist nok en model fra 2012.

Vi har en universalfjernbetjening, der kan bruges dertil for at skifte kanal, input, skrue op og ned for lyden mv.

Een ting kan den ikke, den kan ikke få tv-et til at lave en ny kanalsøgningog netop på den front har vi mistet DR1. Vi kan se DR3 med flere. Som antenneinput bruger vi DVB-T.

Der fåes en app, der også kan fjernbetjene tvet, men den har samme begrænsninger.

Er der nogen der kan anbefale en universalfjernbetjening, der får det hele med?
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 21:39
Siger du at der var en dedikeret knap på fjernbetjeningen der foretog kanalsøgning? Eller mangler du 'home' knappen så du kan vælge 'setup' og dermed foretage en kanalsøgning? Dette burde du kunne få din universalfjernbetjening til at gøre. Hvilken model er den?



Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 22:35
Min universalfjernbetjening er en Logitech harmony 300. Der er ikke nogen "home" knap på den. Der er en "menu" knap men der gør absolut ingenting.

Jeg kan lokke en status menu frem ved at trykke 123654, men det giver ingen muligheder for instillinger.

tv-reparatør menuen 062596 info+ fik jeg også lokket frem, men heller ikke her kan jeg komme frem til en kanalsøgningsmenu.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 23:11
bachaaen.

du kan inde i logitech opsætnings programmet tilføje enklelte knapper, og funktionen "home" burde være der som en funktion ;)
Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 00:10
Det lyder som et godt bud at få omprogrammeret min logitech harmony 300.

- yep home tasten er nu kodet ind og jeg kan søge kanaler igen.

- fandt ud af jeg havde vendt stueantenne med lodret polarisering frem for vandret og dermed fik fat i Studstrup hjælpesenderen frem for Søsterhøjsenden, som jeg har line of sight til.

Det var blot lidt besynderligt, at jeg var havnet i en situation hvor jeg enten kunne se dr1 eller dr3 og ikke begge dele. Er den ene mpeg-2 koden og den anden mpeg-4 kodet?

Nå men nu virker det hele igen.Nu da det hele virker igen gad vide om den originale fjernbetjening igen lader sig finde....
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 00:33
super :D
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu