recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP-adresse Konflikt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP-adresse Konflikt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

Hej

Inden jeg forklare mit setup, så kørte det helt optimalt inden jeg til sluttede den nye switch.

Min udbyder er yousee

ny switch hedder D-link DSG-108

Hvis folk spørg hvorfor jeg har koblet en router til. Er det fordi jeg bruger den trådløse del i routeren og fordi yousee routeren ikke kan nå over hele huset.
Alt er kablet i huset og det er faktisk kun telefoner/tablet der bruger det trådløse netværk.

jeg har lavet en tegning over mit hjemmenetværk. 




Det er et lidt spøjst problem..
Når jeg tæller enhederne, så er der 11 stk. udover andre trådløse mobil/tablets osv man ikke kan se.
1. Har du kontrolleret i Yousee routeren, at dels det ER en router, og at DHCP serveren er sat til at tildele nok IP adresser?

2. mulighed, som dog ikke virker sandsynlig, da problemet også burde have været der før:
Det kabel som går mellem din Switch (ved Yousee routeren) og til din trådløse router. Hvor er det forbundet i den trådløse router? Det skal sidde i LAN og ikke i WAN. 

3. mulighed, som historien ikke melder noget om.. På din nye switch der står, at du har en server tilkoblet. Hvad er det for en server? Kan det tænkes at noget er ændret i denne? Har du været tilkoblet før? Hvilke server applikationer kører den server?
Da det er en ny switch, så tænker jeg om denne del af nettet måske også kunne være nyt.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:


jeg siger dumt spørgsmål fordi jeg ikke ved om der stadigt sælges "internet" med de betingelser, men har tidligere (flere år siden) set noget tilsvarende ved et familiemedlem, hvor de kun havde 5 IPer hvis ikke de selv sørgede for den interne routing.

Med antallet af enheder på hans net, så vil jeg tro at problemet havde vist sig for længe siden, hvis det var tilfældet. Men du har helt ret, at sådan var der desværre nogle udbydere der gjorde for en del år siden. Komplet idiotisk, som forøvrigt også lige gav den uheldige detalje, at folk kunne se hinanden på samme IP segment, (dvs. naboen/bolig komplekset osv).

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 12:33
Ja, jeg er heller ikke overbevist om, hvorvidt det overhovedet er relevant i 2015 (håber det ikke). Hvad en eventuel grænse ville være i dag skal jeg ikke gøre mig klog på.

til OP: Kan du ikke skrive hvad serie af IP'er dine maskiner får pt? Det kan sige lidt om det

Ellers: Som Kandersen siger: tjeck at routeren (fra YouSee) uddeler IPer fra et stort nok range.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 13:43
Hvad har du af ipnumre på de forskellige enheder på din tegning, og hvilket ipnummer får dine bluesound enheder når du skriver de ikke vil koble på nettet?
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 20:37
mine

bluesound enheder har:

Garage 192.168.0.14

Bad 192.168.0.12

Stuen 192.168.0.17

Kokken 192.168.0.13

Alrum 192.168.0.19

Computer 192.168.0.24

Yousee router DHCP
Starting IP Address: 192.168.0.10
Ending IP Address: 192.168.0.200



Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 21:22
Lidt off-topic


En sjovere/nørdet oversigt over ens netværk

Hvis det kun er den nye switch der er koblet på, hvordan har server, bluenote og ps3 så været på netværket?


Redigeret af Theilo - 15-November-2015 kl. 21:26
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Di Gio Di Gio skrev:

mine

bluesound enheder har:

Garage 192.168.0.14

Bad 192.168.0.12

Stuen 192.168.0.17

Kokken 192.168.0.13

Alrum 192.168.0.19

Computer 192.168.0.24

Yousee router DHCP
Starting IP Address: 192.168.0.10
Ending IP Address: 192.168.0.200
Er vi sikre på at der ikke eksistere en ekstra dhcp server på netværket.
Prøv at slukke yousee router og lav forny dhcp lease på computer.
Dette gøres med:

Ipconfig release && ipconfig renew

En anden mulighed kunne være at skifte til 10.0.0.x og genstarte enhederne. Dem som ikke skifter til det nye netværk må have adgang til en anden dhcp server, eller have andre fejl.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu