recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bibob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bibob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 8000
    Sendt: 04-December-2015 kl. 01:51
Hejsa er ny på sitet. Jeg har fået tilbudt et par Beolab 8000 højtalere af en ven, til 4500kr. Det er den gamle model. Ville høre om der er noget man skal være specielt opmærksom på ved dem, og om i har et link til et sted hvor man kan opgradere dem til en nyere version. Og er prisen i orden, eller skulle jeg få ham lidt ned i pris?

På forhånd tak
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 00:23
Prisen er ok, den ligger mellem 4000-5000kr. Tror du skal være meget heldig hvis du får et sæt til 4000kr. Kan du lide lyden på dem som mk1? Så behold dem og vær glad for dem. Tror ikke man kan opgradere dem.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 03:41
Opgradering er absolut anbefalelsesværdigt! Det hæver lydkvaliteten på dem væsentligt. Opgraderingen kan Bang & Olufsen forhandlere hjælpe med.
Der kommer bl.a. nye basenheder i, og der ændres noget på forstærkermodulet - om jeg mindes ret.

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 11:06
Min oplevelse er at hvis man skal have en B&O forhandler indover koster det KASSEN! Så start med at lytte til MK1 og vær glad for dem - er mit råd. En opgradering koster sikkert i omegnen af 2000-3000kr måske mere - og det er jo en del i forhold til hvad du giver for dem.

Priseksempel: Beosound 3000 skulle have lavet glaslågerne, så de kunne køre frem og tilbage, pris ved B&O = 1800kr!!! En ny på dba koster i omegnen af 1000-1200kr.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 22:18
Suppleres mk1 med en sub, så kan den lidt igen. Uanset om du opgraderer den eller ej, så er der for lidt bas i dem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 22:28
Det kommer vel an på hvem du spørger! Jeg er fuld tilfreds med bassen i min. Ja det er ikke Cerwin Vega som skal spille DJ Ötzi, så køber man den slags istedet.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 12:34
Der nu nok et stadie mellem BL8000 og Cerwin Vega vil jeg mene... B&O sælger subwoofere af samme grund.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 20:21
Hvilke kabler skal man bruge? Her tænker jeg om jeg både kan bruge mk2 og mk3 kabler.

Kan ikke rigtig tyde hvilke kabler jeg har nu udover kablet er tyndt. Jeg skal have hvide kabler frem for mine nuværende sorte.

Kan I hjælpe med valg af kabler i denne tråd.

TAK
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 20:28
Det er ligegyldigt, om du benytter MkII eller MkIII kabler. Har du tynde kabler, er det MkIII.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu