recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 på ny harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 på ny harddisk

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hent ISO filen fra MS, lav en usb-disk ved hjælp af rufus (https://rufus.akeo.ie/ klart den hurtigste af værktøjerne derude)  - skift herefter harddisken ud og lav en clean install på den nye SSD ved at boote fra usb-disken.


Det er slet ikke nødvendigt med alt dette.

Hent Windows 10 her:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Herefter kan du angive om du vil lave en ISO fil eller en USB, du kan boote fra.

Du vælge bare USB.

Under installtionen vil du blive bedt om licensenøgle. Du angiver bare at vil indtaste den senere.

Når pc'en har været på nettet, så er Windows aktiveret og du skal ikke gøre mere.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 19:51
Hvis du installerer med Threshold 2 (den store novemberopdatering), så behøver du ikke opgradere Windows 7 først.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:40
PerW - jeg snakker ikke om USB til at lave opgraderingen med - det er til når han skal køre clean install. og MS media creation tool er vanvittigt langsomt i forhold til Rufus - prøv det, så vil du opdage forskellen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

PerW - jeg snakker ikke om USB til at lave opgraderingen med - det er til når han skal køre clean install. og MS media creation tool er vanvittigt langsomt i forhold til Rufus - prøv det, så vil du opdage forskellen.

Jeg snakker ikke om opdatering, men om clean install.
Jeg havde ingen problemer med at danne USB og kører en clean intsall.

Jeg mærkede ingen langsomhed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu