recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Taber" Bluesound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Taber" Bluesound

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T.E. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T.E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Taber" Bluesound
    Sendt: 16-December-2015 kl. 23:20
Hej

Nogen der har Bluesound?

Jeg har det, og er stort set tilfreds. Men - Min tablet taber tit forbindelsen til min Node. Efter noget tid kan jeg ikke betjene den. Særligt hvis jeg har kørt med en playliste i lang tid.

Så prøver jeg at lukke den ned på min Ipad og starte den op. SÅ står der bare "ingen afspiller valgt"
Den musik jeg sidst valgte spiller stadigvæk. Kan bare ikke stoppe, eller på anden måde betjene den.
Knappen lyser blåt. Hvilket jo skal vise den er ok. 

Det skal nævnes mit netværk måske ikke er det bedste. Men så slukker jeg og tænder for det. Kan godt på nettet med min Ipad. Også med min bærbar. Så netværket virker altså.

Men der står stadigvæk "ingen afspiller valgt" Så slukker jeg helt, så plejer det at komme igen, Men at skal indlæse ca. 26.000 numre hver anden dag, gider jeg altså ikke blive ved med.

Nogen forklaring / løsningsforslag?

Mvh.
Every Picture Tells A Story
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 09:54
Jeg har oplevet det samme, men efter at jeg tildelte min Bluesound og Ipad faste IP-adresser, har jeg ikke problemet mere Smile

Dit problem med indexcering har jeg ikke oplevet, skyldes det at du har dine numre på en USB tilsluttet harddisk og jeg kører med netværksharddisk. Jeg indlæser kun når jeg lægger ny musik på min NAS.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 10:40
For nylig er der indkøbt en Node 2. Den er tilsluttet netværkskabel og fungerer fint med betjening via iPad. Det er også prøvet at tilslutte en gammel Android som fjernbetjening, hvilket også har fungeret fint. Alt i alt er jeg glad for mit køb af Bluesound Node 2.

Dog mangler jeg endnu at få tilsluttet en ekstern harddisk med mine CD'ere rippet i FLAC-formatet. Her er jeg stødt på et problem, idet jeg i sin tid har valgt oplysninger således, at stien er blevet for lang på nogle filer. Stien må tilsyneladende ikke overstige 256 karakterer ved efterfølgende kopiering i Windows, så 2-3 Gb ud af ca. 180 Gb FLAC-filer er ikke blevet kopieret i denne omgang.

Det overvejes derfor at rippe dele af musiksamlingen igen. Også fordi billede af albummet langtfra i alle tilfælde er kommet med, da jeg brugte Exact Audio Copy, http://www.exactaudiocopy.de/, som ripper for nogle år siden, så det er en knap så stor fornøjelse at se oversigten over albums i fx Windows Groove Musik.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 17-December-2015 kl. 10:44
Til top
T.E. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T.E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 17:53
Hej Claus

Ja jeg kører med helt almindelig ekstern hardisk, som jeg har tilsluttet via USB stikket i min Bluesound.

Pt har jeg ingen planer om at lave det om. Måske i fremtiden. Måske fremskynder jeg det hvis problemet fortsætter.

Tak til jer begge for jeres input.
Every Picture Tells A Story
Til top
slasker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2014
Sted: vallensbæk
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 18:39
Jeg har også oplevet det samme efter seneste opdatering... men jeg vil da prøve at følge forslaget med statisk IP adresse. Dog blot på min Node og ikke min laptop som jeg plejer at bruge til at styre noden.
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 18:52
Min køre perfect ingen problem med min ipadair eller pc
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
slasker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2014
Sted: vallensbæk
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 18:55
Der er lige kommet en opdatering af hhv node og player. nu starter jeg lige med at køre de to og ser om de har fixet problemet... så jeg venter lidt med at trække statisk-IP-adresse kortet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu