recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trigger input - kan man selv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trigger input - kan man selv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trigger input - kan man selv?
    Sendt: 24-December-2015 kl. 00:07
Jeg overvejer at købe mig en bluesound node og ville rigtig gerne kunne benytte systemet uden betjening af receiver.
Jeg har en nad t757v2, som desværre ikke har trigger input og node 2 kan ellers sende triggersignal til receiver.
Er der en måde at lave en løsning på selv?
Jeg har Logitech smart system, men mig bekendt er bluesound ikke understøttet i deres system...
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 00:30
Solid state relæ -

Jeg har købt via ebay fra Kina til ca 20-30kr stk.

Trækker 30A og giver ingen forskel i lyd.

Du sætter dem på dit powerkabel og fodre relæet med dit triggersignal,
Mvh Troels
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2015 kl. 08:52
Solid State relæ, kan bare ikke slå forstærkeren over på en given indgang.

En Lintronic converter boks kan klare arbejdet. Når du trykker på en kontakt, kan den sende en kommando, men det er en dyr løsning.
En arduino og noget programmering ville kunne gøre det samme, men der tager nok nogle uger inden man har fået programmeret det op!
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 08:36
Ah ja input skifte er jo også en nødvendighed for at det alligevel giver mening..
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 09:07
Den stå vel på en indgang når den bliver tændt, så er det "bare" med at bruge den.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Den stå vel på en indgang når den bliver tændt, så er det "bare" med at bruge den.
Det kan jo prøves ved at slukke/tænde på stikkontakt den er tilsluttet.

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Den stå vel på en indgang når den bliver tændt, så er det "bare" med at bruge den.


Og huske at slå over på den, hver gang man slukker, når man har brugt den til noget andet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 12:44
T757 har tilsyneladende rs232 hvor du kan styre den fra. Jeg benytter selv seriel over IP, til at styre min Denon køkkenreceiver fra min server (Logitech media server + Eventghost)
Mvh BS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu