recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer Kuro - levetid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer Kuro - levetid

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer Kuro - levetid
    Sendt: 08-Januar-2016 kl. 12:18
Hej

Står overfor at skulle købe nyt brugt Pioneer LX5090H plasma tv, men er lidt i tvivl om hvor lang en levetid man kan forvente af et tv i denne kalibre.

Tv´et er 9. generations og 5 år gammelt?

Er der stadig et par gode år i dette tv?

På forhånd tak

Mvh Emil
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 12:42
Det er nok svært at sige men som udgangspunkt er det ret gode skærme med få fejl. Jeg håber ihvertfald mine to holder 3-4år endnu og de er vel 6 år nu. Personligt syntes jeg man stadig har en god skærm trods årene og hvis smartTV, 3d og 4k ikke er et krav. Det eneste der irriterende mig er efterhånden tykkelsen på TVet når det er ophængt.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 13:23
Det kan sikkert holde et par år endnu hvis du er heldig.

Men måske er lysstyrken på panelet faldet en del.?

Det må have rigtig mange drift timer efterhånden.

Redigeret af hansie - 08-Januar-2016 kl. 13:23
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:37
Ja hvis det holder to år ville det være kanon til den pris, men ellers kan man vel reparere dem eller kan det slet ikke svare selvom det er tv i det niveau?

Tak for indspark.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:41
Lige et rigtigt godt spørgsmål. Er det korrekt forstået at TV´et kommer uden indbyggede højttalere og disse kommer særskilt?


Emil
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:57
Højttalerne skal købes særskilt. Mange bruger bare deres SR + højttalere
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 17:11
Du behøver ikke nogen SR, du kan bare koble et par almindelige højtalere direkte på tvet
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 19:02
Jeg har en 7. generation Pioneer som er 10 år gammelt, det har aldrig fejlet noget som helst. Og jeg glædes stadig over billedkvaliteten hver dag. Hvis den en dag ikke vil mere bliver den skiftet med en 5090 eller måske en lx 508 (de må være billige nu)
Hvad skal du gi for sådan en 5090?
Ning
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 19:05
Ja der skal kobles alm passive højttalere til for at få lyd. Det har jeg haft til lx508 og nu krp500m
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 19:25
Lx5090H til 2500kr.

Skal have SR og højttalere sat til, men ville foretrække ikke at skulle tænde op for det hver gang man skal se Nyhederne eller Disney.

Er billedet væsentligt bedre end de sidste modeller af Panasonics Plasma eller er det mest det sort niveau hvor dette TV udskiller sig?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu