recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit hjem og det dårlige netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit hjem og det dårlige netværk

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit hjem og det dårlige netværk
    Sendt: 18-Februar-2016 kl. 10:23
For at se hvem der bruger hvad af kanal på Mac:

>om Mac (oppe i Apple ikonet og lige under)
>netværksstatus
>Wifi

Er ikke hjemme lige nu, men mener det er sådan det hedder.


For lige at snakke DNS! Bør det så være nødvendigt at ændre på dette? Kender Intet til det, skal det siges.

Jeg oplever selv engang imellem flere sekunders svartider. Så hvad kan jeg prøve at gøre. Har kun Mac, iPad, iPhone & netgear e6250+AirPort time capsule 5'th gen. (Har ikke sat netgear til brofunktion endnu, først lige erhvervet TC'en).
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:06
Ah ok, det var jeg ikke klar over. Jeg kørte i første omgang en automatisk kanal valg, men hentede så et program til at se hvilke kanaler der er i brug i mit område.
Her vidste det sig at kanal 6 er bedst at benytte og også det min Airport selv har valgt:).
Jeg er sikker på det er rod med DNS, der skaber de lange loadetider. Det har i hvert fald afhjulpet en del at jeg har valgt google´s istedet
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 07:59
Bromberg:

Du kan direkte på din mac se hvad andre bruger af kanal på netværk. Såfremt der self. Er andre du kan se!

Husker ikke specifikt hvor, men det kræver ikke et program for at se
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg kan faktisk ikke fjerne det. Det står der hele tiden.
Nej jeg har ikke rodet med ip.:)
Ok, så kommer det fra din router
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:39
Jeg kan faktisk ikke fjerne det. Det står der hele tiden.
Nej jeg har ikke rodet med ip.:)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har ændret DNS på min Extreme og ligeledes på mine mobile enheder.
Umiddelbart har jeg ingen fejlmeddelser og det kører ganske fint:).

På mine Mac's når jeg vil ændre DNS er der en fane også hvor der står domæne? - her er der indtastet Waoo.dk.
Hvad skal jeg forstå ved det?
Har du da fat IP på dine Macs ?
Ellers kommer det nødvendige af sig selv.
Domænet er ligegyldigt til hjemmebrug, bare lad det være blankt.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:15
Jeg har ændret DNS på min Extreme og ligeledes på mine mobile enheder.
Umiddelbart har jeg ingen fejlmeddelser og det kører ganske fint:).

På mine Mac's når jeg vil ændre DNS er der en fane også hvor der står domæne? - her er der indtastet Waoo.dk.
Hvad skal jeg forstå ved det?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af gummianden gummianden skrev:

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilken udbyder du har? Fibia eller stofa? 

Fibia har i hvertfald haft nogle DNS problemer på det seneste. Jeg har skiftet min DNS server fra fibias default til openDNS i routeren. Jeg kunne også have ændret dns per enhed, men det virkede dumt ikke bare at sætte den til googles DNS eller opendns i stedet. 

Min telefon var også langsom til at indlæse hjemmesider selvom hastigheden var fin nok. Har 75/75mbit hos fibia. På wifi på min telefon får jeg ca 50mbit ned og 85mbit op. Efter at jeg ændrede DNS så går det hele hurtigt igen. 

Jeg brugte googles DNS på mine to computere så oplevede kun langsom browsing på min telefon. 

Hej igen..
Kan du lave en virkelig simpelt guide til dns ændring?
Jeg er efterhånden overbevist om det er her problemet ligger.
Hvis det er en Apple Airport Extreme, kan du følge denne vejledning: http://www.macinstruct.com/node/447
Som DNS servere kan man f.eks. bruge Googles, som hedder 8.8.8.8
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af gummianden gummianden skrev:

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilken udbyder du har? Fibia eller stofa? 

Fibia har i hvertfald haft nogle DNS problemer på det seneste. Jeg har skiftet min DNS server fra fibias default til openDNS i routeren. Jeg kunne også have ændret dns per enhed, men det virkede dumt ikke bare at sætte den til googles DNS eller opendns i stedet. 

Min telefon var også langsom til at indlæse hjemmesider selvom hastigheden var fin nok. Har 75/75mbit hos fibia. På wifi på min telefon får jeg ca 50mbit ned og 85mbit op. Efter at jeg ændrede DNS så går det hele hurtigt igen. 

Jeg brugte googles DNS på mine to computere så oplevede kun langsom browsing på min telefon. 

Hej igen..
Kan du lave en virkelig simpelt guide til dns ændring?
Jeg er efterhånden overbevist om det er her problemet ligger.
Til top
René M Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2008
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 17:27
Hmm.. Jeg har desværre også de samme problemerCry

Min udbyder er waoo med en 50/50 linie.

Selvom jeg fx på min iphone har fuld styrke, står den bare og loader og loader (noget længere end hvad man kan forvente med en 50/50 linie) for ofte at gå i fejl..

Jeg har lige prøvet, hvor den begyndte at loade og loade og inden den gik i fejl lavede jeg en speedtest. Resultatet lå på 50/50,5, som så ikke giver mening. Hvorfor loader den ikke frem til det ønskede med en test på 50/50?? I øvrigt ret flot resultat med 2 vægge og ca. 10 meters afstand til router.

Jeg har analyseret netværket og valgt en kanal, som er bedst for mig. Lige lidt hjælper det Ouch


Redigeret af René M - 13-Januar-2016 kl. 17:33
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 16:37
Hmmmm det kunne godt lyde som lidt af det samme? Jeg har fibia. Men jeg fatter hat af DNS opsætning;).
Findes der en for dummes guide?
Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 15:18
Nu er jeg ikke helt sikker på hvilken udbyder du har? Fibia eller stofa? 

Fibia har i hvertfald haft nogle DNS problemer på det seneste. Jeg har skiftet min DNS server fra fibias default til openDNS i routeren. Jeg kunne også have ændret dns per enhed, men det virkede dumt ikke bare at sætte den til googles DNS eller opendns i stedet. 

Min telefon var også langsom til at indlæse hjemmesider selvom hastigheden var fin nok. Har 75/75mbit hos fibia. På wifi på min telefon får jeg ca 50mbit ned og 85mbit op. Efter at jeg ændrede DNS så går det hele hurtigt igen. 

Jeg brugte googles DNS på mine to computere så oplevede kun langsom browsing på min telefon. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu