recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System Audio SA exact
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSystem Audio SA exact

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 09:49

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Nu skal du huske at jeg 'blot' har SA 220AV i dag. Jeg bruger de gamle højtalere - og vil også bruge de nye i et kombineret stereo og surround anlæg.

Mit setup i dag, som jeg synes lyder rigtig godt:
Front/center: SA 220 AV. SW: SA Sub Electro 50. Baghøjtalere: Audiovector K-X. DVD: Denon DVD-2900 (understøtter også DVD-audio og SACD). Surroung forstærker: Denon AVR-3801.

Selvom det er en surround forstærker, håndterer den stereo ganske godt. Jeg er i hvert fald tilfreds. Min plan er (efter min højtaleropgradering) en kraftigere forstærker, men p.t. er det godt nok.

At jeg kan opgradere min nuværende SA 220AV skyldes en åbning hos min bedre halvdel, som faldt for SA Exacts design.

Mvh
Robert

Det vil nok spille en del bedre med Exact højtalererne, men helt klart fortjener de en ordenlig forstærker, men det kan jo være at du kan få konen med på en ny forstærker på et tidspunkt..

Kig gerne efter nogle danske forstærkere. Jeg ved at SA bruger meget danske forstærkere fordi de spiller kanon. Thule, Densen, Gamut (Sirus) osv osv.. Forstærkere du kan få for en meget rimelig pris hvis man køber brugt.. Og jeg lover dig at du vil få en helt ny opfattelse af hifi med det rette udstyr! :-)

EDIT: Jeg har også haft SA220AV hele vejen rundt sammen med en ElectroSub 200. Det spiller kanon.

Jeg har også haft deres ældre subs som ElectroSub100 - to af dem! :-)

Men ElectroSub200 sparker røven ud af bukserne. Den spiller både hifi og surround lige godt. ElectroSub 50/100 er bedst til hifi. De går ikke dybt nok til surround. Men er meget præcise.

Mvh Dan

 



Redigeret af DarkHelmet - 03-September-2006 kl. 09:52
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 09:54
Ja, men det skal jo også kunne bruges til surround. Inden jeg købte min nuværende forstærker (som kostede 10.000), kiggede jeg en del på Thule. Siden da er de kommet med nogle gode kombineret surround / stereo løsninger i deres Space serie.

Men en ting af gangen. Det koster jo altsammen 
Det er også derfor jeg forsætter lidt med Sub Electro 50, som jeg egentlig er godt tilfreds med. Men selvfølgelig er den nye sub nok bedre, sådan er det jo med udviklingen, også inden for højtalere


Redigeret af Nullermanden - 03-September-2006 kl. 09:56
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Ja, men det skal jo også kunne bruges til surround.

Inden jeg købte min nuværende forstærker (som kostede 10.000), kiggede jeg en del på Thule. Siden da er de kommet med nogle gode kombineret surround / stereo løsninger i deres Space serie.

Men en ting af gangen. Det koster jo altsammen

Ja især når man har en kone.. De har overhovedet ingen forståelse for hifi! Inden jeg mødte min, og fik børn havde jeg det sygeste anlæg.. Idag er det ligefør der skal gå brand i et apperat før de er til at stikke i for at få noget nyt! :-)

 

Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 09:59
He He, netop. Jeg havde gulvhøjtalere osv. før

Redigeret af Nullermanden - 03-September-2006 kl. 09:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu