recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker volumen med TOSlink på Chromecast Audio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virker volumen med TOSlink på Chromecast Audio?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacob1712 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2008
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacob1712 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Virker volumen med TOSlink på Chromecast Audio?
    Sendt: 15-Februar-2016 kl. 08:35

< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">Jeg har en Chromecast audio, og jeg læste i anmeldelsen på Recordere.dk, at anvendelse af den optiske udgang fik den i en helt anden liga. Jeg overvejer at gå old school igen og investere i noget rigtig HiFi med stor firkantet forstærker og store gulvhøjttalere, men jeg er også lidt den dovne type, som har vænnet mig til ikke at skulle bruge fjernbetjeninger eller skulle over i endnu en app for at ændre lydstyrke. Så mit spørgsmål er, hvis jeg har en forstærker med optisk indgang, vil Chromecast audio så kunne ændre volumen - ligesom man er vant til fra analoge indgange? (selvfølgeligt kan den ikke ændre master volumen på forstærkeren). 

Jeg har ikke selv kunnet finde andet på det end det her link https://productforums.google.com/forum/#!topic/chromecast/yk4oZpTkDs0- men jeg stoler ikke helt på svaret.


Håber der er en som kan kaste sin viden på området.


Redigeret af jacob1712 - 15-Februar-2016 kl. 08:39
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 15:36
Hvis du eks. Bruger Spotify kan du ændre vol. i selve Spotify, så længe du har sat et max. Niveau på forstærkeren.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 19:22
Jeg bruger Apple AirPlay.

Da vi er flere brugere er regelen at vi bruger forstærkerens fjernbetjening til volume.

Så slipper vi for at højtaleren vælter bagover hvis der er nogen der har glemt at skrue ned.


Til top
Erbs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 11:05
Ja, kan også bekræfte ift. Spotify - volumen kan reguleres på appen, når CCA er koblet til via toslink.
Hilsen Erbs
Til top
jacob1712 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2008
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacob1712 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 13:02
Fantastisk, tusind tak for info. Jeg slagter sparegrisen.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu