recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blue Tinum batteri?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blue Tinum batteri?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blue Tinum batteri?
    Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:28
Min far benytter en Blu Tinum DVB-C boks til sit sekundære fjernsyn.
Han slukker altid på stikontakten når han er færdig med at se TV. Forleden havde den glemt opsætning.

Kan det skyldes et defekt batteri, der måske trænger til at blive skiftet ?

Redigeret af Duelund - 16-Februar-2016 kl. 09:28
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Min far benytter en Blu Tinum DVB-C boks til sit sekundære fjernsyn.
Han slukker altid på stikontakten når han er færdig med at se TV. Forleden havde den glemt opsætning.

Kan det skyldes et defekt batteri, der måske trænger til at blive skiftet ?
Jeg mener ikke der er batteri i den type, så nok snarere en uheldig opstart der får slettet indstillinger.
Ved ikke om det kan afhjælpes med en firmware opdatering?

Der findes opdateringer til den, som så bare ikke kan downloades, da firma ikke findes mere.

Men der er en bruger her på forum som har den liggende, og har hjulpet andre på det seneste:

Måske han vil hjælpe, hvis det er det der skal til.  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:57

Den kan holde kanalerne i lang tid i slukket tilstand, har lige givet min væk til min fars extra TV, den har ligget ubrugt i over et år, da den blev sluttet til var kanalerne der stadig, den kører som den skal, har aldrig været opdateret
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 10:02
Tak for svar, jeg ser lige om det sker igen.
Den blev opdateret for et par år siden og har kørt upåklagelig siden (pånær denne hændelse).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 10:47
Jeg plejede også at slukke på vægkontakten når jeg gik i seng. Men efter fladskærm og digitalbox kom ind i huset, har det ikke kunnet betale sig mht standby strøm. Og så starter det hurtigere op fra standby. Hvis boxen er en PVR optager, er det også nogo at slukke den helt.
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 10:58
Det er nok for sent at ændre hans vaner ;-)
Han fylder 80 om kort tid.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 11:00
Ja det har du sikkert ret i. Men prøv alligevel at forklare ham fordelene ved at lade det være tændt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu