recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee wifi problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee wifi problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee wifi problem
    Sendt: 01-Marts-2016 kl. 10:19
Hej

Har problemer med mit yousee reouter.
Den dækker fint hele huset.
Har 100/20Mbit forbindelse.

Problemet er: Man bliver smidt af eller kommer ikke på via WiFi.
Vi kan alle være på uden problemer. Men med et, er der en eller flere af os der bliver smidt af. Det er på 2.4Ghz forbindelsen. Vi kan ikke komme på igen på 2.4Ghz, men godt på 5Ghz. Og her bliver man aldrig smidt af. For at komme på igen, skal den genstartes.
Har prøvet og ændre kanal, men har ingen betydning.
Der er ikke andre wifi forbindelser der umiddelbart forstyre. Kan se et par stykker men med meget lav styrke.
Hvad kan jeg gøre? Har endda fået skiftet routeren her i weekenden. Hjalp ikke.

Noget andet er: Kan uden problemer måle forbindelsen til 110/27 på 5Ghz, men på 2.4Ghz ligger den lavere nu. Har målt den til samme hastighed, men nu ligger den lavere. Afstand til enheden er 3m under måling. Den dækker fint og kan måle næsten samme hastighed i den fjerneste krog af huset ..
Kan en forklare mig hvorfor der er forskel i hastighed? Mener ikke der burde være det. 5Ghz har selvfølgelig sværre ved og sende gennem hele huset, men det går nu ok.

Håber der er en der kan hjælpe. YouSee virker ikke som om de kan finde en løsning.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu