recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til at skabe egen dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til at skabe egen dvd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til at skabe egen dvd
    Sendt: 24-August-2006 kl. 12:59
Hej Recordere

Jeg søger et program til at lave DVD'er med.

Altså med menuer og det hele.

Mit første projekt er en DVD med feriebilleder der gerne skal kunen køre som slideshow, men også kunne pauses, og muligvis kunne bladres i nogle thumbnails.

Der skal også være lidt filmklip optaget med min kamera, så det program jeg først har kigget på er vist ikke egnet.
Det var DVD Santa, men der kommer vist hverken menuer eller mulighed for andet end slideshow billeder.

Programmet jeg søger må meget gerne være meget nemt at gå til, og simpelt at bruge uden at vide en masse om booktype, og hvad de fine udtryk mht DVD'er ellers er.

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 13:08

 

 Pinnacle Studio 10 kan lave det ønskede med et flot resultat. Det er ikke svært at bruge, når man lige har sat sig ind i det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 14:11

ULEAD videostudio er også godt og let at bruge. Kører selv med version 9.

Version 8 kan i øjeblikket købes hos Merlin til kr. 49.95 http://www.merlin.dk/default.asp?state=product_detail&pa geid=14&productid=21895

 

 

 

Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 14:26
Hej Michael,

TMPGEnc DVD Author 2.0 er mit foretrukne valg. Det arbejder lynhurtigt, har fornuftige muligheder for at tilpasse menuer som du ønsker og kan både arbejde med video og still-billeder (slide-shows med evt. underlægnings-musik) - det er ikke særlig kompliceret at bruge (bemærk at ver. 1 ikke havde slideshow muligheden).

Et alternativt er Ulead CD & DVD Pictureshow (kan også danne SVCD) - det er om muligt endnu mere simpelt, men har så færre mulighed mht. at danne egne menuer.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
tonnyb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 14:53

Eller Super DVD Creator Version 9,25, hvor du kan bruge DIVX, Xvid og ligge undertekster på og det hele. Fungere fremragende.. Eneste problem jeg har haft, at jeg ikke kunne bruge 2 undertekst filer, på samme disk med 2 film klip. Ellers et genialt program.

Ellers fulgte der nogle programmer med min tv-tunerkort, nogle Cyberlink programmer, og der har jeg selv lavet slideshows, dvd menuer og det hele på vores foto cd'er. Desuden en rigtig god programpakke, som er værd at investere i.

Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 15:32
Der var da i hvert fald noget at gå igang med. 

Jeg takker og kigger på forslagene.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu