recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hold øje med TDC butik imorgen :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hold øje med TDC butik imorgen :-)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobbas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hold øje med TDC butik imorgen :-)
    Sendt: 05-April-2016 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Er der nogen der har indsigt i YouSees prissætning på den nye boks? Jeg undre mig over hvorfor, at medlemmer i foreninger, kan leje boksen til 30 kr./mdr., mens alm. kunder skal betale 99 kr./mdr.?

Jeg er klar over, at foreninger har lavet en aftale med YouSee, men hvor jeg bor, er der reelt set ikke noget alternativ, pga. en servitut.
Min forening har fået tilbudet om leje af boks for 30,-kr. Hvis vi vil gøre brug af tilbudet, så skal foreningen binde sig for yderligere 2 år til Yousee. 
Vi ejer selv installationen, så derfor vil Yousee meget gerne beholde os. Og samtidig have retten til at levere TV-signal til 80 lejligheder, hvor en del også bruger Yousee bredbånd.

Vi er igang med at undersøge, hvor mange som reelt ønsker at leje boksen. 

Mange tak for svar. Det må være den lange bindings-perioden, der gør det billigt for foreninger, at leje boksen. Yousee udnytter så deres monopol (hvor jeg bor) til at udnytte alm. kunder uden alternativer :(


Redigeret af Bobbas - 06-April-2016 kl. 08:53
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Er der nogen der har indsigt i YouSees prissætning på den nye boks? Jeg undre mig over hvorfor, at medlemmer i foreninger, kan leje boksen til 30 kr./mdr., mens alm. kunder skal betale 99 kr./mdr.?

Jeg er klar over, at foreninger har lavet en aftale med YouSee, men hvor jeg bor, er der reelt set ikke noget alternativ, pga. en servitut.
Min forening har fået tilbudet om leje af boks for 30,-kr. Hvis vi vil gøre brug af tilbudet, så skal foreningen binde sig for yderligere 2 år til Yousee. 
Vi ejer selv installationen, så derfor vil Yousee meget gerne beholde os. Og samtidig have retten til at levere TV-signal til 80 lejligheder, hvor en del også bruger Yousee bredbånd.

Vi er igang med at undersøge, hvor mange som reelt ønsker at leje boksen. 
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobbas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 21:26
Er der nogen der har indsigt i YouSees prissætning på den nye boks? Jeg undre mig over hvorfor, at medlemmer i foreninger, kan leje boksen til 30 kr./mdr., mens alm. kunder skal betale 99 kr./mdr.?

Jeg er klar over, at foreninger har lavet en aftale med YouSee, men hvor jeg bor, er der reelt set ikke noget alternativ, pga. en servitut.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 14:00

Er i forening, så det er godt nok. Kan tilsluttes trådløst, fint, kun på 5Ghz modem, håber man kan få et sådan gratis, ellers kommer der ikke en ny boks ind her.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sorenjensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenjensendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 13:46
Lidt om boksen - godt nok rettet mod "foreninger" men alligevel
 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 11:48
Eller er kortet mon bare blevet "virtualiseret"?

Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Så alle kan rent teknisk nu få Yousee blot man har en hurtig nok forbindelse?

Næppe :)


Redigeret af bubbleboy - 16-Marts-2016 kl. 11:48
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 11:05
Så alle kan rent teknisk nu få Yousee blot man har en hurtig nok forbindelse?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 10:51
Yousee (og sikkert Stofa) benytter så vidt jeg ved "OpenCable" standarden, når man via boksen lejer film og bruger arkiv/start forfra. Der bruges et kort til at afkode det indkomne.

Denne nye boks er åbenbart uden kort. Så det må være ægte iptv. Det kan også leveres direkte fra antennestikket.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Gad vide om YS går over til bredbånd via antennestikket lige som Stofa. Her er en "bærebølge" på 5 gb gratis og tilstrækkelig til at tilgå boxens basale funktioner.


Du mener iptv over coax? Internet over coax har de leveret i mange år...

Jeg er ikke inde i termerne. Men spurgte teknikeren da han var her, om lejede film så blev sendt via bredbånd. Nej de blir sendt via antennen var svaret. Og det fatter jeg ikke hvordan det kan lade sig gøre
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Gad vide om YS går over til bredbånd via antennestikket lige som Stofa. Her er en "bærebølge" på 5 gb gratis og tilstrækkelig til at tilgå boxens basale funktioner.


Du mener iptv over coax? Internet over coax har de leveret i mange år...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 10:01
Gad vide om YS går over til bredbånd via antennestikket lige som Stofa. Her er en "bærebølge" på 5 gb gratis og tilstrækkelig til at tilgå boxens basale funktioner.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 04:19
Lidt nyt om boksen her
digitalt.tv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu