recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Min Medion blev pludseligt opgraderet til Win 10 iøvrigt den samme maskine som er omtalt længere oppe i tråden,
selvom jeg forsøgte at undgå det.
Men jeg må sige at det spiller fremragende, helt uden problemer, mistede ikke noget under installation.
Maskinen er nu væsentlig hurtigere spec. I opstart.

Og hvis du nogensinde mister data, så spørger du blot Microsoft. De har kopier af det hele... Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 17:24
Lod nysgerrigheden sejre, og prøvede en installation af win 10 i dag. Den fik ca et par timer, alt virkede dog, men hold kæft hvor meget kørte langsomt. Så nu er jeg tilbage på win 7.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 18:18
Hvad i al verden mener du "hold kæft hvor meget kørte langsomt" JeTex ?  :)

Installation er hurtigere, der findes drivere til stort set alt, opstart/nedluk er hurtigere, den kræver færre system ressourcer osv. - der er ingen tekniske begrundelser for at noget skulle køre langsommere 

Jeg har lavet de første 100 windows 10 installationer (dels privat, dels på jobbet) på alt muligt forskelligt hardware, helt ned til en Atom baseret Asus minipc med kun 2gb ram - allesammen maskiner der før kørte win7 med alt muligt forskelligt software, allesammen kørte mærkbart bedre efter Windows 10 kom på, ingen steder har der været noget der har været langsommere, heller ikke installeret software.  

En ting er at man kan gå med sølvpapirshat og have nogle holdninger omkring indsamling af data (som altsammen kan slåes fra på Windows 10) - men udover det er kan jeg simpelthen ikke genkende problemer med hastighed nogen steder. Win10 er super stabilt og hurtigt og fyldt med gode brugbare forbedringer i forhold til Win7.  :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvad i al verden mener du "hold kæft hvor meget kørte langsomt" JeTex ?  :)

Installation er hurtigere, der findes drivere til stort set alt, opstart/nedluk er hurtigere, den kræver færre system ressourcer osv. - der er ingen tekniske begrundelser for at noget skulle køre langsommere 

Jeg har lavet de første 100 windows 10 installationer (dels privat, dels på jobbet) på alt muligt forskelligt hardware, helt ned til en Atom baseret Asus minipc med kun 2gb ram - allesammen maskiner der før kørte win7 med alt muligt forskelligt software, allesammen kørte mærkbart bedre efter Windows 10 kom på, ingen steder har der været noget der har været langsommere, heller ikke installeret software.  

En ting er at man kan gå med sølvpapirshat og have nogle holdninger omkring indsamling af data (som altsammen kan slåes fra på Windows 10) - men udover det er kan jeg simpelthen ikke genkende problemer med hastighed nogen steder. Win10 er super stabilt og hurtigt og fyldt med gode brugbare forbedringer i forhold til Win7.  :)
Kører med SSD, absolut ingen gevinst ved opstart af Windows, win 7 starter marginalt hurtigere (ca 5 sek. ).
Office 2010 ( Outlook, Word testet ), opstart i win 10 ca 3x langsommere end i win 7. I win 7 er Word åben på omkring 1 sekund, Outlook ca 2 sekunder, win 10 tre gange denne tid.
Acrobat Reader samme sløve start som Office 2010, når der køres i win 10.
Dette blot lidt få eksempler. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 19:25
så har du ikke fået installeret korrekte opdaterede drivere til hardwaren, jeg har lavet utallige tests og direkte sammenligninger af samme pc type (typisk laptops med SSD) med hhv Win7 kontra Win10 og kan slet ikke genkende det du skriver. På min egen lille bord pc med en lille i5 cpu og ssd starter Acrobat DC på højest 1 sekund, Office 365 word starter på 1 sekund osv. - den starter fra slukket til den står på desktoppen i Win10 på 14 sekunder, heraf er de første 7 sekunder indlæsning af Bios. Jeg har lige testet en Lenovo T530 med i5 cpu og ssd til samme hastigheder. Adobe reader starter på et sekund. Maskinen starter fra slukket til desktoppen på 14-15 sekunder heraf 7 sekunder på Bios - det gør en windows 7 altså ikke 5 sekunder hurtigere (så skulle den starte OS'en på 2 sek for resten er Bios start) 

Der er iøvrigt også talrige performance tests på nettet fra forskellige tech sites der samstemmende taler om hastighedsforbedringer i boot og generel performance på Win10 - medens Directx gaming performance er mere lige. 
  
Jeg ville kraftigt anbefale dig at prøve igen med en clean install af Win10



Redigeret af spawn - 23-Marts-2016 kl. 19:32
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 22:30
Jeg vil holde 100% med Spawn her. overvejede om jeg skulle skrive noget vildt provokativt, men haters gonna hate. det er der bare ikke noget at gøre ved! Jeg kunne forstå hvis man som virksomhed har produktionsudstyr som ikke er opdateret så det understøtter moderne teknologi som vil ændre firmaets likviditet såfremt de skulle opgradere, men jeg kan knap nok nå at blinke når jeg starter en office 16 applikation op. Og det der tager længst tid under opstart er POST boot, der går små 5sek fra den er færdig med det til jeg skal skrive password. Til gengæld har jeg ventetid på project cars og diablo3 - de skal dog også lige loade en sjat flere data end mindre applikationer. 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 19:10
Ja man vidste det egentlig godt, at en clean install ville hjælpe/være bedst. Men en havde vel regnet med, at kunne slippe. Win10 blev reloadet via upgrade, og derefter sat til, at slette alle filer. Så efter små 8 timer, og lidt indkøb af nyt Cyberlink software, kører maskinen som varm kniv i blødt smør.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2016 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ja man vidste det egentlig godt, at en clean install ville hjælpe/være bedst. Men en havde vel regnet med, at kunne slippe. Win10 blev reloadet via upgrade, og derefter sat til, at slette alle filer. Så efter små 8 timer, og lidt indkøb af nyt Cyberlink software, kører maskinen som varm kniv i blødt smør.
 
Ikke forstået. Vil det sige at du er tilbage ved Windows 10 og nu er tilfreds? For ovennævnte er jo ikke en clean install!!!
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu