recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Generation af Grafikkort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Generation af Grafikkort.

 Besvar Besvar Side  <1 313233
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2023 kl. 15:18
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2023 kl. 16:44
Hej

Nvidia GeForce RTX 4060 Ti 16GB,
men kun med en 128 bit bus:


Hilsen Carsten.


Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 01:26
Youtubes algoritme anbefalede mig en video om at man kan øge FPS ved at debloate Nvidias driver og ovrige GeForce Experience/GameReady software. Selvom den har en af de overdrevne click-bait titler vi er mange der hader, vil jeg alligevel anbefale jer at se den, hvis i har en Nvidia GPU.

Jeg har ikke selv testet det endnu, men regner med at få tid til det i weekenden, efter jeg har bygget en computer til en nabo. I følge kommentarerne til videoen er der mange som har fået positive resultater.


This video will teach you how to setup and use nvidia debloat drivers to cutstomize your own gpu driver to maximize performance on your pc and remove the excess features you dont want or need and access the hidden nvidia settings and options to increase fps in pc games and best nvidia control settings 2023, for GPU fps boost, stuttering pc, fps boost all in this video! GPU settings /  best Graphics card settings also teaching you how to properly setup G-SYNC or fixed refresh for YOUR use case in windows 10 & windows 11, fix fps stutter


Redigeret af ASKF - 20-Juli-2023 kl. 01:27
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2023 kl. 19:43
Hej.

Jeg har nogle steder læst, at der er nogle der er utilfredse med, at Geforce RTX 4060 16 GB Grafikkortet KUN har en 128 bit memory bus. Til dem vil jeg forerslå, at kikke på AMD Radeon. Her er en oversigt:





Om RX 7900 GRE kan jeg oplyse, at de hidtil kun er blevet solgt i Kina.

Men nu er der en enkelt Tysk forhandler der, nu sælger færdigsamlede PC'er med RX 7900 GRE, som skulle have en værdi af $649 US. Her er et link, gå til 'Configure the PC you want'


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-August-2023 kl. 19:46
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2023 kl. 19:43
DLSS 3.5 (AI acceleration af RayTracing), ser imho VIRKELIGT imponerende ud - virkeligt godt nyt. Deep learning algoritmerne bliver ved med at imponere mig, fra til tider bedre end native 4K render fra 1440p (DLSS2 Quality) til i praksis til min overraskelse ganske velfungerende frameinterpolation til nu meget manifest og synlig DL-acelleration af RayTracing der er LANGT bedre en native rendering i højere opløsninger. ....Det bliver spændende om de kan blive ved med at finde på noget at bruge Deep Learning og Tensor-cores til? 

Og nå ja, for dem med malurt i bægeret over at 3.0 kun virker på seneste korts opgraderede tensor cores, så virker 3.5 (Raytracingen) i modsætning til 3.0 (frame generation) fra RTX 2000 serien og op.

Introduktion: https://youtu.be/sGKCrcNsVzo

1:1 sammenligninger: https://youtu.be/HQdzWgiUy8w

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty | 4K DLSS 3.5 Gameplay Reveal: https://youtu.be/oMCC9TgsCDY

Alan Wake 2 | 4K NVIDIA DLSS 3.5 World Premiere: https://youtu.be/HwGbQwoMCxM



Redigeret af TBC1 - 23-August-2023 kl. 00:58
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2023 kl. 17:42

Hej.

AMD har lige annonceret Radeon RX 7800 XT 16GB / 256bit 549€ GPU & Radeon RX 7700 XT 12GB / 192bit 489€ GPU på Gaming Festival gamescom 2023:


Hilsen Carsten.


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2023 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

AMD har lige annonceret Radeon RX 7800 XT 16GB / 256bit 549€ GPU & Radeon RX 7700 XT 12GB / 192bit 489€ GPU på Gaming Festival gamescom 2023:

De nye kort er ikke så interessante som nogle af de andre af ugens nyheder imho, selv om det ganske givet overordnet set er godt for markedet. 

For mig personligt, har ugens højdepunkt helt klart været DLSS 3.5's [much] better than native RayTracing acceleration - Den er jeg meget imponeret over. Men for de fleste andre tror jeg at FSR 3 http://youtu.be/vKmaNgPTbig er en langt mere vidtrækkende og vigtig nyhed, da det bliver kompatibelt med stort set alle grafikkort, inkl. både Nvidia's ældre non-RTX kort og ikke mindst også med konsollerne. 

Jeg tænker det kan gå hen og blive en ret vigtigt feature, særligt nu hvor vi står på kanten til at sluserne for alvor åbnes og next-gen only titler, inkl. UE5 titler, sådan for alvor kommer skyllende.

Det bliver virkeligt spændende at se hvor godt AMD lykkes med FSR3, da FSR2 har ret manifeste kvalitetsudfordringer sammenlignet med DLSS2, idet der sikkert vil være en del spil hvor der kan opnås FSR3, men ikke DLSS3 (Med mindre det lige frem moddes - F.eks. kommer AMD sponsorerede titler ikke med DLSS og XeSS, som Nvidia sponsorerede titler med DLSS2 også ofte kommer med både XeSS og FSR). Kvalitetsforskellene på DLSS2 vs FSR2 hænger naturligvis hænger sammen med at FSR er baserede på menneskeskabte heuristiske metoder og afvikles uden brug af dedikeret hardware til accelerationen af oftest mere processing-tunge AI algoritmer - og det samme bliver tilfældet med FSR3 vs DLSS3. Det den mere ligetil tilgang med FSR så til gengæld har på den anden side af mønten er den store fordel at det kan være mere universalt kompatibelt, hvilket det nu tyder på kommer MANGE FLERE til gavn end bare folk med de nyeste Nvidia GPUer - hvis det ellers kvalitativt bliver at regne som et plus - men det må jo trods alt formode siden det udgives :)  Og med det vinder AMD helt klart en STOR PR-sejr over Nvidia da AMD defacto kommer til at levere den [efterhånden nødvendige] frameinterpolation til Nvidia's ældre kort, som Nvidia ikke selv har leveret - SÅVEL som til konsollerne Thumbs Up 

 


Redigeret af TBC1 - 26-August-2023 kl. 00:25
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 11:10
Spændende, har et RTX 2070 Super
Kommer DLSS 3.5 i en driveropdatering (og hvornår)?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2023 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Spændende, har et RTX 2070 Super
Kommer DLSS 3.5 i en driveropdatering (og hvornår)?

Ja, det kommer i en driveropdatering på et tidspunkt og så skal spillet understøtte det og sætte det i stedet for spillets default Ray Tracing denoisere.

SDK'en (dvs. software development kit) er allerede ude og man kan allerede nu selv modde sig til brugen af selve den opdaterede opskaleringsdel af DLSS 3.5. men ikke til Ray reconstuctiondelen, for der skal spillet opsættes til at udskifte sine default Ray Tracing denoisers med DLSS 3.5 AI-baserede Ray Tracing denoisere

De første spil der bliver kompatible med DLSS 3.5's Ray Reconstruction-del bliver Cyberpunk 2077 (formentligt sammenfaldende med Phantom Liberty updaten) og Alan Wake 2 - når de ukommer hhv den 26 September og d. 27 Oktober. 

- Læs evt mere her: https://wccftech.com/nvidia-dlss-3-5-sdk-published-coming-to-aaa-games-soon/ 

Redigeret af TBC1 - 26-August-2023 kl. 23:42
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2023 kl. 17:38
Måske dumt spørgsmål
Skal jeg installere Cyberpunk 2077 først for at spille Phantom Liberty?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2023 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Måske dumt spørgsmål
Skal jeg installere Cyberpunk 2077 først for at spille Phantom Liberty?
Ja, Phantom Liberty er et expansion adventure som en DLC-udvidelse til Cyberpunk 2077. Men det originale Cyberpunk 2077 (altså base game) kommer også til at høste gavn af DLSS 3.5 - Det har jo også allerede Pathtracing som DLSS 3.5 også til at forbedre betragteligt i base game. Hvis du vil vide mere om DLSS 3.5 og kan udholde talking heads for now, så kan du høre mere om det her: https://youtu.be/1WiIX2aUq9E?t=2217
...Der skal på et senere tidspunkt (Når hele Cyberpunk, formentlig ifbm. Phantom Liberty udgivelsen opgraderes til DLSS 3.5 og når Alan Wake 2 udkommer) nok komme bedre egentlige analysevideoer om det også, men man kan lytte sig til en del information i ovenstående allerede nu - Digital Foundry er lige som jeg, fra hvad de har set MEGET begejstrede for DLSS 3.5, de omtaler det som en betragtelig grafisk opgradering af pathtraced spil, som at det at slå det til i spillene er som at trykke på en "true next gen" knap, da det medvirker til at gøre spillet så meget mere detaljeret og lyssætningen så meget mere komplet end man har kunnet opnå med de tidligere denoisere ...Det er da også meget overbevisende fra de trailere linkede ovenfor imho - og derfor jeg selv er så vild med det, bare fra at have set hvad det kan i de spil-trailere :-)

Redigeret af TBC1 - 28-August-2023 kl. 18:13
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2023 kl. 14:56
Her er lidt info om de kommende RTX 40XX SUPER kort:

Moore's Law Is Dead: RTX 4080 SUPER Leak: Wait for Nvidia's THREE new GPUs!

Han har nogle insider kilder, som fortæller om den forventede prissætning, men intet bliver afgjort før lige inden de sendes på markedet. Det ser dog ud til at der vil komme et 4080 kort som er værd at købe, hvis prissætningen holder.

Til vores store glæde introduceres vi også til et "TI SUPER", så det er bare med at have popkornene klar til diverse tirader fra TBC1, når han skal af med sine frustrationer, så det ikke ender i et reelt raserianfald. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 313233
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu