recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan skal jeg forholde mig til forsvundet brev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan skal jeg forholde mig til forsvundet brev

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 06:33
Sakset fra forbrug.dk


af Henrik Blitger d. 20-04-14 kl. 21:08
Enkelte webshops tilbyder at sende små/billige varer per brev for at spare porto. Breve er som bekendt ikke forsikrede, så sker sådan en forsendelse på købers ellers sælgers risiko?
Kan webshops via handelsbetingelserne fravige købelovens §73?



Svar
af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 22-04-14 kl. 14:42
82%
Hvem bærer ansvaret når varen sendes med posten?
Sælger bærer ansvaret for varen frem til leveringen er sket. Det betyder, at hvis sælger vil sende dig en vare via posten, er det sælgers ansvar, hvis varen går i stykker undervejs eller forsvinder under forsendelsen.

Kan man fravige de særligt forbrugerbeskyttende regler i købeloven?

I et forbrugerkøb kan man ikke stille en forbruger dårligere end de vilkår, der står i loven.

Redigeret af Mufti - 23-Marts-2016 kl. 06:34
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 11:32
Mufti - Det gælder så, som der står, forbrugerkøb. Altså hvor en erhvervsdrivende sender til en privat kunde.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu