recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Arris tv-boks opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa Arris tv-boks opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Arris tv-boks opsætning
    Sendt: 24-Marts-2016 kl. 15:38
Har fået en Arris tv-boks fra Stofa. Har problemer med at få lyden til at fungere optimalt. Har forbundet min Sony str-dn1060 surround receiver for at få lyden ud igennem mine højttalere. Nogen kanaler er dog meget lave i lyden, f.eks. alle DR's kanaler og kanal5 og 6'eren m.fl. Dem der er lave står som Linear PCM i min receiver. Mit TV er et Samsung UE55F8005.

Kører HDMI ARC fra receiver til fjernsyn og et HDMI kabel fra tv-boks til TV'et. Derudover et optisk kabel fra tv-boks til receiver. Når jeg tænder på boksens fjernbetjening, tænder fjernsyn og boksen, men ikke receiveren. Er det korrekt tilsluttet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 16:58

Slut STBen til Reciveren, hvis du vil have Surround fra de kanaler der sender det. Lyden er lavere på de kanaler der bruger Dolby Digital, end dem der bruger MPEG. Grunden til at Reciver ikke tænder, er sikkert forket opsætning. Er Any net aktiveret.? Er Reciver On aktiveret.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 17:54
Inden jeg satte boksen til, var der ikke meget forskel på lyden, kun TV3 der var meget høj. Nu kan jeg kun lige ane lyden på de lave kanaler, når der er et passende lydniveau på de andre.

Any net er aktiveret receiver on ved jeg ikke lige hvad er.
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 19:08
Kan ikke få noget billede på, hvis jeg ikke har HDMI fra boksen til TV'et.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 19:43

Så er det fordi den ikke har CEC, og derved ikke automatisk kan lave hul igennem, eller at Reciveren ikke kan gennemsløjfe i stand by tilstand.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 19:51
Ok, må prøve at lege lidt mere med det.

Godt nok irriterende med det varierende lydniveau når receiveren er tændt. De kanaler der er Dolby Digital står lydniveauet på 18, og skal have den op på ca. 40 på dem som står som PCM linear.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 20:04

Det er ellers omvendt, svagere lyd på Dolby Digital og højere på MPEG. Udsendelse lyd er enten DD eller MPEG.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlissY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2016 kl. 22:13
Det skal jeg ikke kunne sige, men det min receiver siger er Dolby ved dem der spiller højt og PCM ved dem der spiller lavt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu