recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken center til fladskærm ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken center til fladskærm ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken center til fladskærm ??
    Sendt: 27-August-2006 kl. 09:59

Hejsa Allesammen !!

Jeg er helt ny på området her. Jeg har lige investeret i et samsung le-40m71 og en denon avr 2807 reciever.

Jeg har endnu ikke fået købt højttalere til dette anlæg men har da kigget lidt rundt omkring, men jeg synes ikke jeg kan finde en center der passer til et fladskærm. alle dem jeg har set er alt for dybe og vil stikke langt ud i rummet i forhold til skærmen.

Kender i en god center der er flad og ville passe godt til en fladskærm ??

Tak for hjælpen

Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 11:07

Hej

Tillykke med dn nye skærm og reiciver

Hifiklubben har nogle flade højtalere, ved dog ikke hvor gode de er:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Flad-TV_h oejttaler/

Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 13:05

Tak Tak !!

Ja jeg har godt set højttalerne fra B&W men har endnu ikke hørt dem. er der nogen der ved om de er noget værd !!

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 14:17

de spiller udemærket men skal have en sub til hjælp

Hans

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2006 kl. 15:07
Du kunne også prøve KEF KHT5005. Forhandles i Fona og Electric City.
Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 21:41

Eller Audio Pro´s Cinema Pressision PM-09C: http://www.audiopro.se/templates/audio_pro_products/?id_prod ucts=72

Den er jeg glad for og der medfølger et sort højttaler stof som sikkert matcher dit Samsung tv godt.



Redigeret af T-man - 28-August-2006 kl. 21:43
Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 01:10

Husk ud over design, at lyden/klangen også skal matche alle de andre højttalere.

Når der er mørklagt til en filmaften og man ser på skærmen og ikke på design og fladhed, så er det altså ret vigtigt, at en bil eller et fly eller en person ikke lyder helt forskelligt bare fordi lyden kommer fra siden eller bagfra i stedet for fra i midten eller omvendt.

Det vil virke ligeså barokt som at billedet f.eks. blev mere blåt, bare fordi kameraet drejedes lidt til siden.

Så find endelig en lækker og vellydende center, den er også vigtigst af alle i et surroundsystem (dialog og statistisk set mest energi havner i centeren), men de andre højttalere bør også være fra samme producent og helst også samme serie, sub'en er dog ikke så kritisk m.h.t. dette med klang-match, mere m.h.t. placering og indstilling.

God jagt!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 15:44

hejsa allesammen !!

Tak for svarene. Det er fandeme svært det her.

Carser har naturligvis ret, det er vigtigt at lyden er god, men der må da være andre end mig der har fladskærm og ikke rigtig har lyst til at sætte de her klodser af en center ind i stuen. hvad har i gjort ??

Håber at der kommer andre gode ideer fra jer.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 18:10

Hej igen.

http://www.minhembio.com/galleri/ er der en masse billeder af, hvordan hjemmebioejere har indrettet sig - og under hvert billede står der som regel, hvad det er for apparater og højttalere, man ser.

Det kunne måske inspirere og svare på, hvad ihvertfald en del af vores naboer mod øst/nordøst har valgt.

Der er alt fra det mere ydmyge til ren high end.

Her på recordere.dk kommer der nok også mere gang i http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=42, der er et relativt nyt underforum. Se også http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13450& PN=1

Jeg ved dog ikke, om det gør valget lettere og jeg har ikke selv fladskærm...

De mere konkrete bud, du har fået fra de andre, er efter min mening rigtigt gode.

Jeg synes f.eks. godt om KEF's lyd i almindelighed, men har dog ikke hørt de nyeste modeller.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu