recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backuptjeneste til NAS - ubegrænset plads
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backuptjeneste til NAS - ubegrænset plads

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backuptjeneste til NAS - ubegrænset plads
    Sendt: 23-April-2016 kl. 20:40
Hejsa.
Nogen der erfaring med en god backuptjeneste til Synologi NAS. Gerne ubegrænset plads eller plads til 5-6 Tb. og til maks. 1.000 kr. årligt.
Jeg har lige erfaret (via anden tråd), at Amazons Cloud Drive til $59,99 ikke gælder Danmark.

Alternativt: Jeg har en kammerat, der også har en Synology NAS - og endda samme model. Kan vi bruge hinandens NAS til backup? og hvis ja, finder der mon vejledninger til opsætning. Det smarteste vil være, hvis man kan køre det ala Dropbox, så der hele tiden overvåges, hvad der ændres, slettes og tilføjes.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 21:09
Prøv evt crashplan.
De har ubegrænset plads og deres egen klient til din Nas.
Du kan også bruge den uden om dem og lægge dine filer hos din ven.
Læs mere på deres side.
https://store.code42.com/store/
Jeg bruger dem selv og det virker fint for mig på min nas (Qnap)

// Kasper

Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 23:21
Tak for dit bud Kasper.
Jeg kan ikke helt gennemskue, hvilken "tjeneste", jeg skal vælge. Er det blot gjort med den til 5$?

Og hvis jeg skal bruge Crashplan til løsningen med min ven, så har jeg fundet lidt vejledning på nettet. Det virker mig noget besværligt/udfordrende at opsætte. Men måske har jeg bare ikke fundet den nemme løsning - endnuWink
iPhone 13, OS 15.3
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 07:54
Der er ikke nogen forskel i "besværlighed" på at bruge crashplan til at lave backup til crashplans servere eller til din ven.

Når du starter crashplan får du en liste over mulige steder at lægge din backup:

- hos crashplan (koster penge)
- hos en ven (gratis)
- på en anden af dine computere (gratis)
- i en folder (gratis) - det kunne fx. være på en usb harddisk

Du kan sågar vælge flere af mulighederne samtidigt.

Hvis du vælger at lave backup hos din ven er det eneste besværlige at du lige skal bede ham identificere sig med et id nummer, som står i hans system når han trykker på Friends fanebladet. Du kan så samtidigt fortælle ham dit id nummer så han også kan lave backup hos dig.


Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 19:39
Inden du vælger, så test deres hastighed for up og download. Har selv prøvet bl.a Crashplan og det ville tage mig flere uger at lave backup af alt og det samme hvis det skulle restores, fordi deres hastigheder var så lave. Det er ikke optimalt hvis man gerne vil have systemet i gang igen.
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 13:44
Angående Crashplan - så har jeg været i gang med backup i 4 måneder nu - den er på 4.7/7.9TB - det går PÆNT langsomt.

Alternativt har jeg med succes også brugt Hubic.com - de har 10TB opbevaring i skyen. Det er på fransk, så du skal støve dit franske af :-) Du skal dog være meget opmærksom på, at der er lynhurtig upload - MEN, når du så skal hente din backup ned igen, så har vi problemet - den er nemlig cappet til 300kb/s - det går meget langsomt.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af RaGa_MuFFiN RaGa_MuFFiN skrev:

Angående Crashplan - så har jeg været i gang med backup i 4 måneder nu - den er på 4.7/7.9TB - det går PÆNT langsomt.

Alternativt har jeg med succes også brugt Hubic.com - de har 10TB opbevaring i skyen. Det er på fransk, så du skal støve dit franske af :-) Du skal dog være meget opmærksom på, at der er lynhurtig upload - MEN, når du så skal hente din backup ned igen, så har vi problemet - den er nemlig cappet til 300kb/s - det går meget langsomt.

Gendannelse af 7,9 TB data med 300 kB/s vil tage ca. ...regne...regne...regne... 1 år!
Det er ikke det jeg vil kalde en acceptabel backup plan.


Redigeret af DrageMester - 04-Maj-2016 kl. 18:42
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2016 kl. 14:32
brug deres hyber backup. Den er lavet så du kan lave det imellem 2 NAS

https://www.youtube.com/watch?v=mF6wa8Ej4fQ

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu