recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital box vs. Kortlæster til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital box vs. Kortlæster til TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DSO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2016
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital box vs. Kortlæster til TV
    Sendt: 02-Maj-2016 kl. 13:59
Hej

Vi har i huset besluttet at vi skifter Boxer ud med Canal Digital.

Men vi har også fået et nyt TV som har DVB-S2. (Panasonic TX-58DX730E)

Så tænkte jeg på om man vil få den bedste bruger oplevelse ved at benytte sig af en kortlæser eller om man skal bruge boksen.

Kan læse mig frem til man har adgang til GO over boksen. Men ved ikke om det virker gennem kortlæseren også? Jeg tvivler dog på det vil blive brugt når vi har Netflix og HBO.

Og vil også helst have 1 fjernbetjening. Ved ikke om deres boks understøtter link til TVets fjernbetjening som vores Triax boks gør nu.

Hvad kan anbefales at gøre?


Redigeret af DSO - 03-Maj-2016 kl. 11:33
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 15:41
Som udgangspunkt vil jeg anbefale en kortlæser i TVet som jeg går ud fra også har optagefunktion. Så hvis du kan undvære GO (som jeg ikke ved hvad er), så vil det give klart den bedste brugeroplevelse at nøjes med TVet.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 16:27
At have adgang til Go over boksen, giver ingen mening. Go giver adgang til de fleste tv kanaler i pakken, man betaler for, og streames via app til ios eller android.
Bedste brugeroplevelse er, at man tænder sit tv, og ser kanalerne via det. Ellers skal der først ventes på, at boksen bliver klar, og brug af ekstra remote.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 16:42
Man skal så lige huske at hvis man har flere bokse, så mister man de fordele der er ved det. Har du f.eks. en Entertain Mini og en Entertain Center, kan de snakke sammen via lokalnettet. Så kan man se Live TV kanaler på mini boxen uden at den er koblet til antenne. Man mister også FollowMe hvor man kan starte med at se en optagelse i et rum og se det videre i et andet rum. Optagelser på Entertain Center kan ses på alle tilsluttede boxe.
Har man kun én box er det selvfølgelig lige meget med ovenstående, men er det en Entertain Center kan man ikke optage på denne hvis kortet sidder i TVet  
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 17:09
Der er andre fordele ved at bruge en boks:
Fjernoptagelse - programmer optagelser via en app (iOS)
Adgang til Go, som ikke er beregnet til live streaming til TV, men bl.a. har 1 uge arkiv for nogle kanaler og streaming mulighed af en den film og serier (det leveres af C More og udvalget er ikke fantastisk) + filmleje.
Optag flere programmer på samme tid, mindst 2 og hvis de er på samme transponder - flere.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
DSO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2016
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 11:40
Det lyder som om det skal være en kortlæser.

Men fik lige fat i en kortlæser til Boxer og fik den sat i. Af en eller anden grund forsvandt der nogle kanaler i forhold til vores boks. Men det var faktisk ikke den største forundring der kom.

Når man så nogle af kanalerne. eksempelvis Kanal 4, der sendte de NCIS, den blev vist på tv'et i 4:6 format.

Men hvis man brugte den Boksen så blev den vist i 16:9, hvilket så meget pænere ud.

Vil man kunne opleve det ved Canal Digitalt's kortlæser?, eller er det fjernsynet men skal igang med at rode med indstillinger? For det hjalp ikke at skifte aspect på tv'et.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af DSO DSO skrev:

Det lyder som om det skal være en kortlæser.

Forvent udfordringer med at få en kortlæser, da dit TV ikke er på deres liste: https://www.canaldigital.dk/kundeservice/sporgsmal-og-svar/udstyr/Godkendte-tv/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
DSO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2016
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 15:24
Ja. Snakkede lige med Canal Digital, og de kunne ikke give noget svar på om det ville virke. De har ikke testet det, da det er noget som fjernsyns producenterne beder om at få gjort. Og Panasonic har ikke bedt om test af nogen af deres 2016 modeller endnu.

Så tager ned til det sted jeg købte fjernsynet. De har en 780'er til at stå, så burde de kunne teste en kortlæser på dette. Så hvis det virker burde der være stor chance for at det også virker på en 730 burde man mene.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu