recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iMessage vil ikke aktivere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iMessage vil ikke aktivere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iMessage vil ikke aktivere
    Sendt: 13-Maj-2016 kl. 08:56
Hej,

Jeg har nu fået mig en ny iPhone 6S og har OiSTER på den. Min gamle telefon (iPhone 5) virkede fint på iMessage, men den ny står bare fast ved "Venter på aktivering" og "Aktivering mislykkedes". Det samme gør sig gældende for FaceTime.

Jeg har fulgt Apples vejledning (https://support.apple.com/da-dk/HT201422) men det virker ikke at slukke for iMessage og FT og så genstarte telefonen. Jeg har også undersøgt om jeg kan sende og modtage almindelig SMS, og det kan jeg godt. Ligeledes kan jeg også foretage og modtage opkald. Telefonen vil bare ikke aktivere iMessage og FT.

WiFi virker også, og jeg kan gå på nettet via alle andre ting.


Nogen der har et trylletrick i ærmet og har prøvet det samme? Jeg ved godt Apples support side siger man skal vente i 24 timer, men nu har jeg ventet i 16, og tvivler på der sker noget?

Det er jo håbløst at ramme OiSTERs kundeservice her fra 13.00-16.00.


Redigeret af Chrizzy - 13-Maj-2016 kl. 08:58
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej,

Jeg har nu fået mig en ny iPhone 6S og har OiSTER på den. Min gamle telefon (iPhone 5) virkede fint på iMessage, men den ny står bare fast ved "Venter på aktivering" og "Aktivering mislykkedes". Det samme gør sig gældende for FaceTime.

Jeg har fulgt Apples vejledning (https://support.apple.com/da-dk/HT201422) men det virker ikke at slukke for iMessage og FT og så genstarte telefonen. Jeg har også undersøgt om jeg kan sende og modtage almindelig SMS, og det kan jeg godt. Ligeledes kan jeg også foretage og modtage opkald. Telefonen vil bare ikke aktivere iMessage og FT.

WiFi virker også, og jeg kan gå på nettet via alle andre ting.


Nogen der har et trylletrick i ærmet og har prøvet det samme? Jeg ved godt Apples support side siger man skal vente i 24 timer, men nu har jeg ventet i 16, og tvivler på der sker noget?

Det er jo håbløst at ramme OiSTERs kundeservice her fra 13.00-16.00.
Jeg mener at den skal sende en SMS til et engelsk nummer.
Kan den det, med dit abonnement ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 09:29
Hmm jeg har tilvalgt "Udlandstelefoni" under Mit OiSTER, så ved ikke om der er andet jeg skal tjekke? Servicenumre? Jeg mener dog, at i og med at jeg er på WiFi så bør den kunne aktivere over nettet? Jeg har aldrig oplevet det her problem før med min eller familiens iPhones.

Jeg får heller ikke den der advarsel når jeg vil aktivere iMessage at operatøren måske vil opkræve et beløb for SMS beskeden ved at aktivere iMessage.


Redigeret af Chrizzy - 13-Maj-2016 kl. 09:36
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 10:02
Imessage virker umiddelbart på tlf, der er ikke noget der skal aktiveres. MEN der kan kun sendes imessage til andre iPhones.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 10:38
Kampus, du skal aktivere iMessage for at kunne sende via dit telefonnummer. Det samme gør sig gældende med FaceTime. Ellers kan du kun sende iMessage og FaceTime over dit Apple ID.

Det burde du også vide
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 11:38
Nej det ved jeg da ikke. Det virkede umiddelbart på min nye iPhone 6S, da den var blevet kopieret fra 4S.

Så skal de være fordi imessage var slået til på den gamle iPhone.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 11:56
Det er fordi du nok bare har overført dine indstillinger fra dine tidligere telefoner

Jeg føler mig lidt dum nu, for har lige fundet ud af hvad der var galt, og kan lige skrive svaret her, hvis andre får brug for det

Jeg indstillede den her telefon, som en NY telefon, dvs. alle de gamle indstillinger fra min tidligere telefon blev ikke ført med over. Det resulterede jo så i, at under Indstillinger > Telefon var mit eget telefonnummer ikke tastet ind, og det skal det åbenbart være, før den kan finde ud af at aktivere iMessage og FaceTime over dit nummer.

Jeg indtastede mit nummer og så aktiverede den kort tid efter.

Super
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 12:10
Jeg lavede en sikkerhedskopi af den gamle tlf. Og satte den nye til, og trykke "genskab tlf"

Men fik så ikke min musik med over. Det skal åbenbart ikke være let
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu