recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling og vurdering af Sharp LC435111e
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling og vurdering af Sharp LC435111e

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling og vurdering af Sharp LC435111e
    Sendt: 19-Maj-2016 kl. 16:25
Håber det følgende kan bruges af andre...

Min mor på 80 havde problemer med at se og høre tv. Da hun ikke kan og vil ofre mange penge på et tv faldt valget på Sharp LC43 5111e . Der kunne fås i den lokale Føtex (ja vi har ikke nogle radio tv forhandlere i området).  Det var billigt 2600kr + en soundbar til 300kr. Det har en god ultralyds remote, 100hz, full hd , 3 hdmi, scart, usb play, radio og 3 års garanti.

Tvet har ikke været helt let at indstille. Så nu håber jeg andre kan få glæde af mine valg selvom hvert fjernsyn og hjem er forskellige.

Indstillingerne er udført på forskellig måde:

Funktion        HIFI KLUBBENS KALIBREINGS DVD      THX kalibrering fra Star Wars dvd
                     Personlig              Personlig                                       Personlig
Kontarst              50                        54                                                42
Lys                       47                        46                                                 69
Farve                   46                        30                                                48
Skarphed(3,5m)    27                        27                                                 27
Temperatur        varm                    kold                                              Varm

Bemærk at dette tv har en toning mellem rød og grøn som det ikke er muligt at indstille skønt Sharps forslag om at indstille når den er sat til scart. Afventer stadig svar fra Sharp på en løsning. Det ville kunne bruge en anelse grøn.

Lyden i dette tv er som på så mange flade er flad oplevelse så derfor blev der investeret i en Prosonic soundbar der er sat til hovedtelefon-udgangen. Ikke en super løsning men en forbedring og særligt hjælper det at ændre lidt diskant og bas sådan her:

Personlig
Diskant 71
Bas 69
Balance 0
Auto lydniveau tændt
Surround off

Vær opmærksom på at ledningerne er sat rigtigt sammen sådan at det spiller i stereo. Med de ledninger der fulgte med blev man nød til bruge hvid og gul -og ikke rød rca phono.

god kamp


< id="WebWizRTE" ="http://forum.recordere.dk/RTE_.asp?mode=new&ID=0&CACHE=1251" style="border: #A5ACB2 1px solid" ="initialiseWebWizRTE;" ="20" height="300" width="650">ndbar men





Redigeret af exlærer - 19-Maj-2016 kl. 19:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu