recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er glad for min 950 er og windows 10 mobile
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er glad for min 950 er og windows 10 mobile

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pertorp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2012
Sted: Viborg, Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pertorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er glad for min 950 er og windows 10 mobile
    Sendt: 25-Maj-2016 kl. 00:50
Bare irriterende med den lille markedsandel til windows telefonerne. En markedsandel som jeg har svært ved at forstå når nu det efter min mening er et yderst brugervenligt styresystem.
Jeg ved da godt at der mangler nogle af de nyeste apps, men jeg kunne godt tænke mig at anmelderne over en bred kam var noget mere nuancerede omkring dette kritikpunkt. I stedet for hele tiden at nævne hvor mange apps der er til de forskellige styre systemer synes jeg det må være mere relevant at kigge på spredningen af apps. Med det mener jeg om der findes en god app til alle de opgaver som du kunne forestille dig at bruge din telefon til. For mig at se er det totalt ligegyldigt hvor mange kalender, lommeregner, alarm, spil, mv. apps der til det enkelte system. Hvis der findes nogle gode apps til løsningen af den enkelte opgave må det vel være vigtigere. Hvis dette argument bruges er windows systemet altså langt bedre end den lave markedsandel kunne antyde.
 
Dertil kommer at man med en nyere bare nogenlunde mellem klasse mobil har muligheden for at hente windows 10 mobile. Der kommer tit opdateringer til windows 10 mobile så man hele tiden får den nyeste udgave.
 
 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 19:19
Jeg forstår din pointe ang. de fantasiløse anmeldere, det er alt for nemt bare at gentage det alle andre har sagt i forvejen og så ikke tænke mere over det.

Hvad angår Windows Phone og dens fortræffeligheder, så er jeg netop skiftet tilbage til android efter et halvt års tid med en WP.

Lad det være sagt med det samme, jeg var meget overrasket over kvaliteten af WP, tile systemet fungerede rigtigt godt, tingene var nemme at bruge og alt det der - det kunne sagtens være blevet et længere forhold.

Det der spolerede fornøjelsen var apps'ene. Jeg bruger ikke ret mange apps, så det var ikke antallet der slog mig ud, men kvaliteten. 

Wordfeud - på android spiller det bare, jeg får sågar udregnet point inden jeg submit'er et ord. På WP er der ingen udregning og med jævne mellemrum går der ged i den så to bogstaver ender op på sammen felt. Jeg har været ude for at Wordfeud til WP tiltede og smed mig ud af spillet og det var ikke altid muligt at starte et nyt spil. 

Wifi Analyzer, kører perfekt på android, men er ikke en mulighed på WP fordi WP ikke synes en app bør have adgang til at lytte efter wifi netværk. Kommandoerne til det er simpelthen ikke en del af det software developer kit der tilbydes app udviklerne.

Endelig er der navigationen, hold fast noget skrald. På trods af at jeg for nylig opdaterede maps til navigationen er den nye motorvej mod Frederikssund ikke med. Det er så hvad det er, men WP'ens navigation magter ikke at tilbyde mig alternative ruter, den magter ikke at kigge på trafiksituationen og den insisterer på at jeg tager ruter hvor trafikken er i hårknude.

Et eksempel på det sidste, jeg kører på Jyllingevej mod København i morgentrafikken. WP'ens navigation vil have mig på Lyngby motorvejen nordpå, på trods af at jeg kan se at hele lortet står stille i samtlige baner. Navigationen siger 13 km til målet og 18 minutter - på trods af at samtlige baner på motorvejen er blokerede af stillestående biler. Jeg ignorerer forslaget og fortsætter ligeud på Jyllingevej og et par hundrede meter senere foreslår navigationen at jeg fortsætter af Jyllingevej hvor jeg nu har 7 km og 14 minutter til min destination. 

Wordfeud'en er en uafhængig app, dvs. ikke WP telefonens skyld som sådan.

Wifi tingen er en app begrænset af WP'ens software og muligheder.

Navigationen er en indbygget WP app og super ringe.

Nu er jeg så tilbage på android.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 20:06
Jeg er nu på Android efter 3 år på WP! Jeg tror aldrig jeg venner mig til dette system. Der er simpelthen for meget overflødigt påhæng og de evindelige reklamer. På WP var det hele let, logisk og konsekvent. Jeg har flere gange i Ad ledt efter en send knap der tøffer rundt på skærmen efter forgodtbefindende.

Hvorfor f...... Skiftede jeg så? Den app jeg skal bruge på/til mit arbejde er kun udviklet til AD og IP :-(

Min drømmeverden er WP med lige så stor fokus fra appudviklerne som AD og IP. I mine øjne er den lille popularitet Microsofts skyld der havde et guldæg men mindst 3 gange har slagtet gåsen!

MVH BS
Til top
pertorp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-September-2012
Sted: Viborg, Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pertorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 21:08
Hej strandvasker.
 
Wifi analyzer findes skam til windows 10 mobile - og til windows på pc-en for den sags skyld. Jeg ved ikke om den kan det du efterspørger. Den er udviklet af Matt Hafner.
 
Hvad angår navigationen på windows 10 mobile bliver jeg dig svar skyldig. Vil blot nævne at here maps for et stykke tid siden blev købt af nogle meget store tyske bilfirmaer. Det betyder at here apps-ene om kort tid ikke virker mere. I stedet er der mulighed for at benytte app-en kort, der installeres med win 10 mobile. Mig bekendt benytter app-en sig af here maps kort stadigvæk.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 09:46
Det er egentlig trist, at det går så elendigt for Microsoft mobiler, markedet ville have godt af en tredje spiller som modvægt til iOS og Android.
Telefonerne er yderst fornuftige skruet sammen og W10 heller ikke så tosset.
Men når MS ikke er i stand til at få app delen igang, leverer for få modeller og kikser mht nødvendige opdateringer af W10, dør kræet altså en langsom og grim død.
Jeg ser det nu heller ikke som en fordel, at der ofte kommer opdateringer til W10, det skyldes mere at de ikke fik lavet det ordentligt færdigt, inden det blev sendt på markedet.

Min kortvarige erfaring med Lumia mobiler viste at der, som bekendt, er laaaangt færre apps, hvilket ikke behøver at være et problem, men også at de apps der så var, alt for ofte var dårligere end de tilsvarende til iOS og Android (fra samme udvikler).
F.eks. er det ikke unormalt at iOS og Android udgaven af en app, er flere versioner nyere end på W10.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 15:42
Problemet med Windows Phone er ikke den lille mængde apps der er, men derimod fraværet af de helt store apps. Tag f.eks. bare Facebook app'en. Den er ikke lavet af Facebook selv, men derimod af Microsoft. Youtube app'en er ligeledes heller ikke lavet af Google, og reelt er det bare en browser pakket ind som en app. Sådan er det med rigtig mange af de apps som de fleste mennesker bruger. Enten er de der ikke, eller også virker de bare rigtig dårligt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu