recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - zaptor med harddisk, larmer, skifte harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

zaptor med harddisk, larmer, skifte harddisk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: zaptor med harddisk, larmer, skifte harddisk?
    Sendt: 01-Juni-2016 kl. 09:36
Min zaptor med harddisk er begyndt at "larme"/tikke. 
Larm er måske overdrevet, men den laver en lille harddisk lyd ca. hvert sekund. Det har aldrig været noget vi kunne høre før, men nu er det volsomt irriterende med den konstante tikken.
 
Noget der ved hvordan man fikser det?
Kan man evt. skifte disken hvis det er den der er ved at være mør?
 
/Kurt
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 09:48
Ja, det lyder lidt som om disken er ved at stå af.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 10:05
Det er ikke nogen volsom lyd, den bliver bare pisse træls fordi det er konstant med 1s interval.

Kan man skifte den?
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 10:09
altså, jeg kan selvfølgelig godt skifte en harddisk, men skal der ligge noget bestemt på den? Skal den have bestemt størrelse, mærke, model osv.? formateres som hvad?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2016 kl. 22:47
Det er jeg bange for, at jeg ikke kan svare på. Prøv at sende en personlig besked til zulfo. Han arbejder ved Stofa og har typisk været meget flink til at tage sager op.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:

Min zaptor med harddisk er begyndt at "larme"/tikke. 
Larm er måske overdrevet, men den laver en lille harddisk lyd ca. hvert sekund. Det har aldrig været noget vi kunne høre før, men nu er det volsomt irriterende med den konstante tikken.
 
Noget der ved hvordan man fikser det?
Kan man evt. skifte disken hvis det er den der er ved at være mør?
 
/Kurt
Hvad model er det for en Zaptor du har,
jeg spørger fordi jeg leder efter en Zaptor med Harddisk??
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu