recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af RDR-HX1010 el. DVDR7250H?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af RDR-HX1010 el. DVDR7250H?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
32rækker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af RDR-HX1010 el. DVDR7250H?
    Sendt: 28-August-2006 kl. 17:41

Det er sikkert mod al god forum skik at flytte et indlæg til en anden tråd- men nu har denne besked stået i en uge under DVD/HD recordere uden nogen respons selv om 90 har læst den. Så uinteressant tror jeg heller ikke indlægget er.

Har netop bestilt Philips 9731 og mangler nu snart en let betjent HD/DVD-DL optager med HDMI og god kapacitet på disken.

Sony RDR-HX1010 ser ud til at være bedste bud mht. brugervenligheden og kapacitet, men alternativt ville en tilsvarende HD optager fra Philips -der kan buge samme remote som TV'et - være interessant. Er der nogen som har erfaringer mht. valg mellem disse to alternativer?

Har der allerede været/talt om fælleskøb på Sony RDR-HX1010 eller fx. Philips DVDR7250H/58 beklager jeg min ringe research på siden - men ellers ville jeg synes det var en god idé til alle de brugere der nu har købt et Philips TV.

Kunne det skabe interesse i Fælleskøb regi?

Mvh. Carsten



Redigeret af 32rækker - 28-August-2006 kl. 17:43
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af 32rækker 32rækker skrev:

Sony RDR-HX1010 ser ud til at være bedste bud mht. brugervenligheden og kapacitet, men alternativt ville en tilsvarende HD optager fra Philips -der kan buge samme remote som TV'et - være interessant. Er der nogen som har erfaringer mht. valg mellem disse to alternativer?

Jeg har læst et sted at 1010'eren skulle lide af en del blæserstøj, og at den i øvrigt er længe (20-25 sek.) om at starte op.

Nu er blæserstøj jo relativt, da min Pioneer DVR-5100H også "larmer" lidt.

Men det ville være rart hvis der i test kunne laves et indeks over støjniveauet, så man kunne sammenligne både nye og ældre maskiner.

Men lige præcis uvisheden omkring støjen gør at jeg personligt lige klapper hesten lidt endnu.

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 00:14

 

Ville personligt ikke være int. i HX-1010 da andre mærker som, Panasonic, JVC og snart Pioneer har nyere recordere med HDMI på markedet....

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 02:35
DVDR7250H har ikke HDMI.
Til top
32rækker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 08:29

Ups - tak til lahan. utroligt at jeg havde overset det faktum i min begejstring over DVB-T, Dolby Digital 5.1 og Dual media.

Så er den jo helt ved siden af.

Er der nogen der har et guesstimate på hvornår Philips kunne tænkes at lancere en Blu-Ray/HD-optager "med det hele"? Hvis det er indenfor ½-1 vil jeg kunne vente på den.

Alternativt er der andre HD-optagere med fjernbetjeninger, der kan lære hovedfunktionerne i et Philips TV?

-og tak for responsen på indlæget. Big smile

Til top
Ivan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 20:17
Wuffer: HX1010 har da HDMI
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 20:48

Hej

Jeg har også startet en tråd med ønske om fælleskøb af recorder, ville dog gerne have én af de nye sony modeller HX-820 eller HX-1020. De har begge HDMI og er snart på markedet (820 i sep og 1020 okt/nov).

se evt. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14709& PN=1&TPN=500

Soko

Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

 

Ville personligt ikke være int. i HX-1010 da andre mærker som, Panasonic, JVC og snart Pioneer har nyere recordere med HDMI på markedet....

 

Nu er HDMI jo ikke bare HDMI.

Der er ligeså stor forskel på HDMI som musik fra en transistorradio til en live koncert. En del "HDMI" er så ringe at gode "component" ofte er bedre valg. Specielt for den omtalte 1010 har den fået rigtigt mange roser for sin HDMI og sin 12-bit/216 MHz video-DAC. Læs f.eks testen i high-fidelity nr 2  2006.

mvh dreamstream

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu