recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - <50"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

<50"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstensgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: <50"
    Sendt: 09-Juni-2016 kl. 20:21
Hej,

Jeg har forgæves forsøgt at finde gode råd mht køb af et tv der skal være 48->50". Kan desværre ikke købe et 55", så det SKAL være mindre end 50". (Skal ha udskiftet mit aldrende 37", px80 plasma ;)
Der er masser af gode tråde omkring 55" fjernsyn, men ikke meget om de lidt mindre.

Overvejer pt. Samsung eller Sony.
F.eks. sony 49x8005c der kan fåes til 5000 eller Samsung serie 6 eller 7.

Er der nogen der har gode erfaringer med fjernsyn i 50" klassen?

Mikkel
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 01:33
Køb et fra den nye 7xx-serie, fra Panasonic. Opsætning og betjening som du kender, og et endnu bedre billede, end på dit gamle PX80.

M.v.h.
Til top
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstensgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 09:07
Glemte helt at skrive at budgettet er cirka 6-9k 
Vil du sige at Panasonic er bedre end f.eks. en samsung UE49KS7005 (Der p.t koster 9000) eller Sony c80x?
Det er hovedsageligt til tv og streaming og har en rimeligt lys stue.

Udover billedkvalitet er der selvfølgelig hele problematikken mht Software. Jeg kan godt lide ideen med Android da man ikke er bundet mht apps. På den anden siden er der ikke ligefrem skrevet sså meget godt om Sony. Ved ikke om der er fremtid i firefox os. Mit indtryk er at der er Samsungs software der er færrest problemer med, men det kan være at jeg tager fejl,

Mikkel
Til top
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstensgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 23:10
Jeg har indsnævret feltet til
 Samsung 48ju7005 (7500)
 Samsung 49ks7005 (9000)
 Panasonic tx-50cx725 (9000)

TV'et skal hovedsageligt bruges i en, ret  lys, stue til fjernsyn/streaming og vi sidder ikke altid helt lige ud for tv'et. (skal hænge på et ophæng der kan drejes til siden)
 3D er underordnet og skal ikke bruge kunne optage,
Vigtigste ting er et godt billede og at softwaren er hurtig og stabil.


Hælder til samsung ks7005 da det er en 2016 model. 
Ville dette være et fornuftigt valg til mine krav?

Til top
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mstensgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2016 kl. 09:40
Til info, endte jeg med Samsung 49ks7005, Er indil videre meget tilfreds. Billedet er godt, smart-tv delen virker godt, reagerer rimelig hurtigt og så er det pænt (hvilket betyder en del) Det største minus er deres "One connect" box der skal være ved siden af fjernsynet. Den er ikke  smart når man har fjernsynet hængede på væggen.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu