recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W  XT4 .. Wow.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&W XT4 .. Wow.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Emne: B&W XT4 .. Wow.
    Sendt: 29-August-2006 kl. 21:04

Jeg flyttede lige dit indlæg over i dit andet indlæg for at gøre det læsbart. /MichaelS Recordere.dk

Var lige et smut i HFK i dag for at lytte på højttalere til min  snart nye 50" Plasma fra Pioneer. Havde kigget på B&W´s FPM serie, da vil matche en fladskærm godt. Jeg hørte dem sat sammen med PV1 subben, og blev egentlig ganske overrasket over lyden i de flade højttalere. Der var dog ikke meget guf idem, da han slog subben fra. Så sagde han at jeg lige skulle lytte på B&W´s nye XT serie. Havde også haft kig på dem, men syntes at de flade ville passe bedre til fladskærm, hvilket jo også er rigtigt nok. ( Der er selvfølgelig også "lidt" forskel i prisen )

Jeg troede simpelthen ikke mine egne ører, da jeg hørte XT´erne. Hold da k*** hvor de spiller godt. Imellem højttalerne var der nogle hylder med lidt Thule guf og nogle andre mindre HT´er. Da han skruede lidt op for XT´erne, var lydbilledet så ufatteligt bredt og stort, så det drømmer i ikke om. Det lød som om at lyden kom fra midten, så jeg gik lige et par skridt nærmere for at sikre mig , at han ikke havde sat de små til i stedet. Lige så snart jeg stod 1 m fra dem kunne jeg tydeligt høre at det var XT´erne der spillede. Gik lidt tilbage igen, og Vupti, så var lydoplevelsen total igen. Der var så vildt mget bund i de hT´er, at en sub, for mig, ville være overflødig. Også ved surround sound.

Det skal lige siges, at jeg ikke er den store hifi kender, men har en del forstand på lyd, (Musiker på 16. år). Jeg kan dog med sikkerhed sige, at jeg aldrig har hørt et sæt HT´er der lyder så godt. Jeg var solgt på stedet. Det er nu et must have for mit vedkommende. De er lidt dyre, men pengene skal findes et sted. Det jeg også faldt for, er det lækre design, som B&W har fået kreeret. De er sgu flotte, og så lyder de som 1.000.000 + lidt mere.

Jeg vil anbefale alle at tage ned i den lokale HFK, og lytte til vidunderet. Det bringer mig så videre til mit spørgsmål. Nu vil jeg gerne se om jeg kan kome af med mine nuværende HT´er, som er den gamle Monitor Audio S  serie. Har to gulvhøjttalere, 2 baghøjttalere og en center. De er ca 4 år gamle, og de var oprindeligt i kirsebær, men har fået dem lakeret blanksorte hos en autolakerer. De fejler intet, og lyder lige så tæske godt som de gjorde fra starten. Der medfølger Stands til BagHTér som er Audio Magic Genta. Spikes følger også med.

Hvad kan jeg forlange for sådan et sæt? Håber på en masse feedback, både på det ene og det andet.

Heysan.

Unskyld at det står så mærkeligt, men gad ikke til at skrive det hele igen som jeg skrev i et andet forum. Håber det er læseligt.



Redigeret af MichaelS - 29-August-2006 kl. 21:47
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 21:29

det er o.k.

Rart at du har "set lyset"-og fået hørt en god højt.

Men det er bestemt ikke den eneste der rykker....den er for så vidt slet ikke revolutionerende...denne xt4.

Du snyder dig selv for en oplevelse,hvis du bare hovedøst "kaster" dig ud i denne højt. UDEN først at have lyttet til et sæt ProAc højttalere....DE kan spille.

Det skal siges at jeg har interesseret mig for god lyd i snart 30 år.....og jeg har aldrig...siger og skriver ALDRIG hørt så gode højttalere som ProAC..og det gælder alle deres modeller..Lige fra deres "billige" STUDIO serie(under 9k for et sæt),til deres større gulvmodeller til 150k sættet.

Jeg var selv vidt omkring:Chario,Sonus Faber,Dynaudio,B&W,Bose,KEF,Focal....you name it......ProAc er second to none!

Desværre forhandles de nu kun et enkelt sted i DK-men heldigvis for os ligger dette sted på Sjælland....nærmere betegnet AUDIO-ART på Danasvej på Frederiksberg.

Der sker ikke noget ved at smutte forbi og høre dem(andet end at du ikke får et par sølv-skinnende højt. alligevel)

Leo.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu