recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til "Kone venlige" højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til "Kone venlige" højttaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg kan anbefale dem her: http://www.areadvd.de/index.html

Har haft dem i 2-3 år og er meget glad for dem. Er selv fan af store højttalere, men blev hurtigt glad for at få de store skrumler væk. De koster ca. det halve af det DLS-sæt du fik demonstreret.

 


Kaizer, dit link dirigerer blot til areadvd's forside?

Ja, det er rigtigt. Underligt; ligemeget hvor på siden jeg befinder mig, ændres adressen ikke.

Her er den: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=3662

Det er godt nok 6.1 udgaven der testes her, men herhjemme sælges det som 5.1 med mulighed for at købe ekstra højttalere.



Redigeret af kaizer - 03-September-2006 kl. 10:50
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af SMKR SMKR skrev:

Jeg er i den situation, at min kone syntes at vores store gulvhøjttalere bør udskiftes. Det vil jeg også godt acceptere, men vil ikke gå på fuldstændig på kompro-mis med lydkvalitetten!

Højttalerne skal kunne bruges både til surround og alm. musik og rummet de skal placeres i er ca. 25 m2 (næsten kvadratisk) skal i øvrigt kobles sammen med Marantz  reciver.

Jeg forestiller mig at sættet skal bestå af 4, ikke alt for store, vægmonterbare højttalere + center og naturligvis aktiv sub.

Jeg har været inde hos Tape Connection og fået demonstreret deres"DLS TM 3" m. tilhørende center & sub. til ca. 14.000 kr. Dette lyder nogenlunde acceptabelt, både pris & lydkvalitet,  men er der nogen der har erfaring med disse højttalere ?? eller har forslag til et alternativ, vil jeg være taknemlig.

Jeg var i præcis den samme situation indtil fornylig... blot med den lille forskel at her var det mig selv der dømte gulvet for "højtaler fri zone"

Først havde jeg et sæt B&W M-1 højtalere med en AS2 subwoofer hjemme til afprøvning. En højtaler som i mine øjne er super lækkert designet og derudover også er meget placerings venlig. Desuden passede den fint ind i planerne om en senere udbygning til surround.....meeeeen den spillede sgu forfærdeligt, ja nærmest som om lyden kom fra to små dåser - hvilket den jo osse gør   Nå men de røg hurtig retur...

Næste forsøg var et sæt Dali Ikon 2. De spillede sådan set udemærket, men så kom jeg tilfældigt forbi TC hvor jeg impuls handlede et sæt Monitor Audio GS10 - uden at have hørt dem faktisk! Designet og finishen var bare for lækker og da jeg havde 14 dages retur ret var beslutningen ikke så svær. Nu havde jeg så muligheden for en direkte sammenligning af Ikon 2 mod GS10..... det blev dødstødet til Dali'erne. Jeg er absolut ikke hifi freak, men der var ikke noget at tage fejl af ved sammenligningen og min svoger der netop er hifi freak var også imponeret over lyden i MA. Jeg er især imponeret over bassen i disse små højtalere og så ser de bare kanon lækre ud i pianolak og uden frontstof  

Min plan er at hænge dem på vægen således at bas porten er fri. De beslag jeg har kik på giver 60mm mellem højtaler og væg og kan iøvrigt vinkles i alle retninger. Check Monitor Audio ud næste gang du besøger TC...

 

Held og lykke.... Diamanten  

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 19:40
Jeg investerede i et sæt JAMO 325 højtalere som min kone syntes var rigtig flotte og som har en rigtig god lyd. Kan kun anbefale dem.

/Kurt.
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 20:18

hvis jeg skulle have nogle konevenlige kompakt/reol højtalere ville jeg helt klart snuppe to sæt B&W xt2, en pv1 og en xtc. det er godt nok lidt pedret, men rent design og lymæssigt tror jeg ikke du får noget meget bedre!! der kunne evt spares en del ved at vælge en lidt billigere sub.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B_W_XT2_hoejttaler_Sort.htm

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Aktiv_sub woofer/B_W_PV1_subwoofer_Sort.htm

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Centerhoe jttaler/B_W_XTC_centerhoejttaler_Sort.htm

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu